.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , » Esztergályos Cecília 70 éves

Esztergályos Cecília 70 éves

Written By Tamas on 2013. január 26. | 13:19


A hetvenedik születésnapját ünneplő Jászai-díjas, Érdemes Művész Esztergályos Cecília így vall önmagáról:

" -Régen múlt század közepén, konkrétan 1943. január 26-án a Baross utcai Klinikán, családom nagy-nagy örömére. Azóta is csak azok érdekelnek, akiknek nagy-nagy örömet tudok szerezni.
Szóval, kora gyermekkoromban kiderült, hogy egy kicsit más vagyok, mint a korombéli gyerekek. Csak a bohóckodáson, a rosszalkodáson, és már akkor is a magam és mások szórakoztatásán járt az eszem. Iskoláimat nem jó tanulóként végezgettem, de mentségemre legyen mondva 9 éves koromtól 17 éves koromig tartó tanulás után az Állami Balett Intézet Klasszikus Balett főtanszakon szorgalmam eredményeként kitűnő eredménnyel diplomáztam. Első munkahelyem a Pécsi Balett volt, melynek három szezonon át voltam szólótáncosa Eck Imre keze alatt. Korán felfedezett a film. Elsőként a mai Oscar -díjas Szabó István látott bennem fantáziát, őt a kor ismert rendezői követték. 
Ezek után arra gondoltam, hogy ez a szép hivatás is megtanulható, és újabb négyévi tanulás után a Színművészeti Főiskolán 1968-ban újabb művészdiplomát szereztem. Első színházam Kazimír Károly Thália Színháza volt, amit 17 szép és eredményes év után 5 év Nemzeti Színház követett, ahol Vámos László és Sík Ferenc keze alatt játszhattam. Innen Veszprémbe kerültem, majd ismét vissza a Nemzetibe, melyet egy akkor úttörő vállalkozásnak indult televíziós sorozat a Família Kft. követett. A közel kilenc évig forgatott sorozat után öt év szabadúszás következett sok-sok színházi és filmes, de elsősorban TV-show feladattal. Jelenleg a József Attila Színház tagja vagyok, ahol kitűnőbbnél kitűnőbb vígjátékokban szórakoztathatom a közönséget, tehát azt tehetem, ami miatt színész lettem. A színjátszás mellett a kerámia és a föstészet az újabb nagy szerelem, de a horgolás és a szövés is boldoggá tesz. Az elmúlt években számos kiállításon szerepeltek munkáim. A budapesti nagy galériák mellett bemutatkozhattam az ország több városában is..."

(forrás: esztergalyoscecilia.hu)



Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger