.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , » Molnár Piroska ünnepel

Molnár Piroska ünnepel

Written By Tamas on 2012. szeptember 30. | 13:26

Október elsején ünnepli születésnapját a Jászai Mari, és Kossuth- díjas Molnár Piroska, A Nemzet Színésze.

A Színház- és Filmművészeti Főiskolán 1968-ban végzett; ezt követően a Szegedi Nemzeti Színházhoz szerződött, ahol 1971-ig volt tag. 1971 és 1978 között a kaposvári Csiky Gergely Színházban játszott. 1978-tól 1982-ig a Nemzeti Színházhoz kötötte szerződés, majd a budapesti Katona József Színház alapító tagja lett. 1984-től, tizennyolc éven át ismét a kaposvári társulatot erősítette, 2002- ben pedig a Nemzeti Színház lett a fő játszótere. 
A prózai szerepek mellett, kivételes énekhangjával számos zenés darab szerepét játszhatta (Csárdáskirálynő, Elisabeth, Bors néni, A szépség és a szörnyeteg, Hegedűs a háztetőn, Koldusopera, Menyasszonytánc, Mozart!, Sweeney Todd...).
Tanít a Színház és Filmművészeti Egyetemen, illetve az Aase-díj kuratóriumának tagja. 2010-ben Nagymama-díjat alapított a legígéretesebb kaposvári fiatal női és férfi színész számára, amelyet évente ítélnek oda. 2011-ben Komlós Juci helyére a Nemzet Színészévé választották. 

Napjainkban is nyolc- tíz előadásban játszik párhuzamosan.  Nyughatatlanságáról így vallott:
-Szerintem azért hívnak, mert tudják rólam, hogy munkabíró vagyok, és megbízható. Miattam még nemigen maradt el előadás, mindent lelkiismeretesen csinálok. Meg az is lehet, hogy mások keményebbek, és tudnak olykor nemet is mondani. Én nem tudok. Még akkor sem, ha úgy is érzem, hogy ezt már nem kéne. Ha kicsit kapacitálnak, kicsit udvarolgatnak, elcsábulok, és azt mondom, hogy na jó, ez az egy még jöjjön. Nem szeretem a konfliktust, nem akarok senkit megbántani, erős bennem a megfelelési vágy. Ezért aztán loholok ide-oda, ahelyett, hogy hímezném otthon a járókeret-takarómat….

Molnár Piroska jelenleg az alábbi színdarabokban látható: A nagy négyes, Bors néni, A tanítónő, Csongor és Tünde, Én vagyok a Te, Macskajáték, Menyasszonytánc, Orfeusz alászáll. 
A televízióban az M1 Munkaügyek című sorozatának egyik főszerepét alakítja, október 7-én este a Duna TV-n pedig a Macskajáték című darab Örkény Színházbeli közvetítése látható, melyben Giza szerepét alakítja.


fotó: csiky.hu, forrás: wikipedia.hu, Nők Lapja


Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger