.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , » Almási Éva jubileuma

Almási Éva jubileuma

Written By Tamas on 2012. június 5. | 1:30

Június 5-én ünnepli 70. születésnapját Almási Éva, Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznő.

Eljátszotta Évát Az ember tragédiájában, Gertrudist a Bánk Bánban, Esztert a legendás Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról-ban, Grizabellát az ugyancsak máig sikerdarabnak számító Macskákban, ő volt a csodálatos Júlia Maugham darabjában, de a Macskajáték Orbánnéja is, és Mirigy Vörösmarty Csongor és Tündéjében. Közel ötvenéves pályafutása alatt megannyi filmben, tévéjátékban szerepelt. Játszott a Petőfi Színházban,  József Attila Színházban, a Madáchban, a Vígben, és Szolnokon.
"-Nem vagyok egy kedveskedő típus, sose nem is voltam, de azért nem tartom magam barátságtalannak- vallotta be egy korábbi interjúban. -Szerepben viszont kifejezetten kedvelem az ilyen karaktert. A Beszélő fejek című darabban például egy igen kellemetlen nőszemélyt játszom, aki folyton levelekkel zaklatja a környezetét, de persze róla is kiderül, hogy nem gonosz, csak magányos, aki ezen a sajátságos módon keresi a boldogságot... Szép élet? Sosem gondolkoztam ezen. Sem azzal nem foglalkoztam, amikor jó volt, sem azzal, mikor rosszabb. Az élet olyan amilyen, el kell fogadni, és létezni benne. Ami fontos, hogy reggel ne úgy keljünk, hogy úristen még egy nap, hanem tudjunk örülni annak, hogy egy új lehetőséget kaptunk. És ez nem könnyű! Én konzervatóriumba jártam, hegedűsnek készültem, és ott franciául tanultunk. Amikor elolvastuk A tücsök és a hangya című mesét, teljesen fel voltam háborodva, hogy lehet így élni, mint ez a buta tücsök, és mélységesen magaménak érzetem a hangya hozzáállását. Aztán évekkel később egyszer csak rádöbbentem, hogy én abszolút tücsök életet élek."

 
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger