.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , » Golenya Ágnes: Peru misztikus titkai

Golenya Ágnes: Peru misztikus titkai

Written By Tamas on 2013. március 5. | 20:33


Az Aranyasszony útja, az Aranykapu, illetve A perui papnő nem csupán kalandregények, hanem mélyen elgondolkodtató spirituális üzenetek gyűjteménye is. A főszereplőt egyre inkább nyomasztják a pánikrohamai, amelyek lassan minden örömtől megfosztják a gazdag szépasszonyt.



Éva drasztikus döntésre szánja el magát, és mire a környezete feleszmélhetne, ő már Dél-Amerikában ismerkedik egy titokzatos és misztikus legendával, valamint a saját belső énjével. Agnes Golenya Purisaca, a magyar írónő fantasztikus utazásait, és kutatásait vetette papírra a könyvekben. 

- Honnan ered a Purisaca név?
- A moche kultúrából, amiről 1987-ig mit se tudott a világ. Illetve tudtak róluk, de ismeretlen volt a legrégibb kultúrájuk, ami az egyiptomihoz hasonló Észak- Peruban élnek a tengerparti részen, ie. 2000-től. Ott kaptam egy családtól ezt a nevet néhány évvel ezelőtt.
- Hogy jött az ötlet, hogy spirituális kalandregényt írj?
– Trénerként dolgoztam. Kerestem az utam, azt a valamit, amiben ki tudok teljesedni. Spirituális gondolkodású vagyok, kizárom a véletleneket. Hirtelen egyre többen kezdtek nekem beszélni Móricz Jánosról, aki kutatóként járta Dél- Amerikát. A hatvanas években felfedezett egy hatalmas, mesterségesen vájt labirintus rendszert a föld alatt, ami Dél-Kolumbiától Chiléig húzódik az Andokban. Peruban egy legalább kétezer kilométeres szakasz van már feltárva. Móricz volt az első, aki írt erről a helyről, de a felfedezéseiből nem hagyott ránk túl sokat. Egy Bela nevű indián törzs őrzi az általa „Táltosok barlangjának” nevezett a vájat titkait. Valami biztosan van ott, mert állítólag a NASA is foglalkozik már vele. Móricz szerint valahol a barlangrendszer őriz egy „arany könyvtárat”, de erre egyelőre nincs bizonyítékunk, vagy legalábbis ez nem került eddig nyilvánosságra. Neil Armstrong például 1976-ban ment le, és azóta teljes hírzárlat van az ő kutatásairól. Valószínűleg egy ősi civilizáció emlékeit, titkait őrzi az Andok. Ez a téma nem hagyott nyugodni, és úgy gondoltam, másoknak is tudni kell róla.
- Korábban is foglalkoztatott téged Dél- Amerika?
- Érdekes, hogy akkoriban engem kicsit sem érdekelt Peru, mégis oda sodort az élet. Nagyon sok helyen jártam a világban, pont Dél-Amerikában nem. Líbiában, Amerikában, Izraelben, Egyiptomban is megfordultam korábban. Nincs kényszeres küldetéstudatom, de amikor valaki sokat kap, akkor egy idő után jólesik adni is. Hiába vagyunk elárasztva a népszerű, populáris ezotériával, mégis valahogy ciki erről beszélni, az irodalom pedig egyáltalán nem akarja befogadni ezt a témát. Működik a racionális részem, de merek mesélni azokról a dolgokról, amelyeket átéltem.
– Végül hogyan jutottál el Peruba?
  2007 február környékén lettem kész az első könyvvel, és akkoriban ismerkedtem meg egy párral, akik éppen készültek Ecuadorba. Nem engedhettem meg magamnak az utazást, de teljesen lázba jöttem attól, amit meséltek. Nagyon csábítottak, de szerintem egy ilyen expedícióra sokkal komolyabban kell felkészülni. Közben az interneten megismerkedtem egy perui férfival, akiről kiderült, hogy tud a barlangról, mert dokumentumfilmeket készít az ország ismeretlen részeiről. Felcsillant a szemem, és azt vettem észre, hogy sorban történtek a csodák az életemben. Váratlanul jelentős kedvezményt kaptam az utazásra is, így tényleg egyik pillanatról a másikra kijutottam. Egy észak-perui lejáraton léptem be a barlangba, és bár csak egy napig tartózkodtunk ott, így is lenyűgöző és sokkoló volt a látvány. A gótikus folyosók és kisebb-nagyobb termek mellett egy fürdőszoba maradványait láttuk, vagyis biztos, hogy használták valamire. A kutatások szerint már az inkák is megfordultak benne, de nem ők építették. Napi kapcsolatban állok külföldi kutatókkal, akiktől kapom a további információkat.
– Éva egy bizonyos „aranyasszony” után nyomoz a regényben, aminek köze van a magyar hitvilághoz is. Kik vagy mik az aranyasszonyok?
A magyar mitológia szerint voltak olyan asszonyok, például Attila unokahúga, Deédes asszony, akire az otthon maradt nép vezetését bízta Attila a háborúk idején. Évában egyértelműen látom az aranyasszonyt – bár megjegyzem, mindannyiunkban benne rejtőzködik. Orvos, de lelkifurdalás gyötri, mert elhagyta ezt az álmát, a küldetését. Az utazás során döbben rá, hogy gyógyító akar lenni, és egészen más értékrendekkel ismerkedik meg, mint amelyekkel a milliomos férje világában találkozott. Kevés az, hogy valaki jó ember, bizonyos dimenziókban már ennél többre van szükség.
– Számodra mit adott az utazás?
- Elkötelezett lettem az ősi civilizációk felfedezése iránt, ezt próbálom kutatgatni. Túlélőtúra, önismereti tréning, beavatás volt mindez a számomra. A barátnőim nem értették, hogy bírom a kinti körülményeket. Közös zuhanyzó, vécé, hideg víz, fűtetlen szoba várt az andoki falucskában, Ninabambában, és onnan kellett nekivágnom a kilométeres távoknak. Tengerimalacot kellett ennem, és mivel ezt a tiszteletemre sütötték, mindehhez még mosolyognom is kellett. Csoda volt! Olyan eldugott, érintetlen területeket láttam, ahol az emberek ugyanúgy élnek, ahogy több száz, vagy több ezer évvel ezelőtt éltek. Mesés, varázslatos ország. Persze van Perunak is megannyi része, ami még európai szemmel is teljes mértékben civilizált és modern.
- Hogyan fogadtak a peruiak?
- Zászlót vontak a tiszteletemre a munkám elismerése miatt, és keresztanyjává kértek fel egy öbölnek, amit La Princessának neveztünk.  Az első könyvemet lefordították már spanyol nyelvre is, de olyan kedves dolgokat is tudok mesélni, hogy például egy sámán jósolt nekem cocoa levélből. Nagyon kedves, szívélyes emberek, és kíváncsiak a számukra idegen civilizációkra, akárcsak én is.
- Közben elkészült a regény folytatása is, az Aranykapu...
- Az  őslakosok  szerint egy  kataklizma  túlélői  itt  rejtették  el  ősi  civilizációjuk  üzenetét  a  mai  ember számára  egy  kristálykorongba  kódolva. Ezt a kristálykorongot keresik a főhősök, Éva, Theo és Nantu, hogy megismerhesse az emberiség az életmentő üzenetet. Eközben az olvasó velük együtt ősi szimbólumokat fejthet meg; kiderül, hogy az egyiptomi, mezopotámiai és dél- amerikai kultúrák között feltűnő hasonlóság van. Megtudja, hogy mit kerestek a magyar pálos szerzetesek Dél- Amerikában, hogy kik a mágusok és mi közük a magyaroknak hozzájuk. 
- A trilógia harmadik része miről szól?
- Történetünk Peru csodálatos tájain folytatódik… A 3. évezred tálcán kínálja az emberiségnek az "örök élet titkát": egy szívbe ültethető implantátumot, mely hosszú, boldog életet kínál. Éváék át akarják adni mindenáron a Kristálykönyvtár Üzenetét, hogy rádöbbentsék az embereket a manipuláció veszélyeire. Az implantátum-lobbi semmitől sem riad vissza, hogy Évát elhallgattassák. Küzdelme mélypontján, teljes ráhagyatkozásban látja meg, hogy Isten egészen más, mint amit a vallások és egyházak tanítanak. Milyen kozmikus erőket zárnak el az emberektől? Kik és miért vetítenek elénk hazug világképet? Aranyasszonyi útja végén Éva rálel az eredendő isteni Emberre. Fellibben előtte a fátyol a Valóságról, és felismeri az egyetlen - igencsak meglepő - megoldást kibillent világunk helyreállítására. Hogyan változtatható meg az élet a Föld nevű bolygón? Ezt fedi fel nekünk a régmúlt civilizációk Papnője. 








Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger