Szirtes Edina és a Fabula Rasa negyedik,
Hűhó című albuma érezhetően különleges vállalkozás, már csak azért is, mert a teljes lemezen közreműködik egy másik nagyszerű csapat, a Four Bones Quartet. Így a lemez lényegesen erőteljesebb hangzást képvisel, mint amit eddig tőlük megszokhattunk. A srácok nagyobb sebességre kapcsoltak, ami új lendületet és dinamikát adott a
Hűhón szereplő daloknak.
Ez a találkozás
meghatározó állomás mindkét zenekar tagjainak életében. A különböző zenei
stílusok integrálódnak az egyes dalokban, így kialakítva azok hangzásvilágát.
Az elkészült anyagban benne van az évek során összegyűlt tapasztalat, és az
együtt zenélés öröme is.
A Fabulától
megszokott eklektikusság továbbra is jelen van – a már-már metálba hajló
alapoktól a drum&bass-en át, a balkáni lüktetésekig, mind fellelhető a
lemezen.

A dalok
szövegének java részét Müller Péter Sziámi írta. Az éneken és a hangszerelésen
erősen érezhető a magyar népdal, a délszláv és a többi balkáni hatás. Sokszor a
zenében elrejtett többszólamú hegedűkíséret, kortárs és filmzenés hangulattal
fűszerezi meg az egészet, mely szintén a lemez egyértelmű sajátossága. A
stílusok keveredése, nem erőltetett, inkább egy egyetemes zenei nyelvet
képvisel, és bár hangzásában új, mai és modern, a mögöttes gondolatok továbbra
is magukban hordozzák tiszteletüket a különböző népek kultúrái, illetve a
nagy formátumú muzsikálás iránt.