.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , , , » Kováts Adél: A rendezés olyan, mint a gyereknevelés

Kováts Adél: A rendezés olyan, mint a gyereknevelés

Written By Tamas on 2012. december 12. | 19:26

Januárban is látható lesz a Szkéné Színházban a Blackbird című kétszereplős darab, mely Kováts Adél első rendezése.

Egy férfi és egy nő. Tizenöt év után találkoznak újra. Hosszú, nehéz beszélgetés kezdődik köztük, amelyben felidézik a közösen átélt múltat, újra szembesülnek ellentmondásos emlékeikkel, miközben elementáris erővel tör felszínre mindaz, amit a múlt és egymás iránt éreznek. Különös tetemrehívás egy régi bűn kapcsán, amely megpecsételte a szereplők sorsát, kirekesztette őket a világból, és végérvényesen egymáshoz láncolta őket.
David Harrower darabját 2005-ben mutatták be az Edinburgh-i fesztiválon, azóta számos díjjal jutalmazták, nagy sikerrel játsszák világszerte. Kováts Adél rendezése a Blackbird magyarországi bemutatója. Az előadás a Szkéné Színház, a FÜGE és az Orlai Produkciós Iroda együttműködésével jött létre.
- Úgy három évvel ezelőtt hívott föl Orlai Tibor azzal az ötlettel, hogy szeretné, ha rendeznék valamit -árulta el Kováts Adél. - Annyira nevettem a telefonba, hogy alig bírtam megszólalni, mert semmiféle ambícióm nem volt erre. Arról viszont folyamatosan beszélgettünk, hogy jó volna valamilyen közös produkció, amelyben színészként veszek részt. Megkérdeztem Vajda Miklóst, hogy nem fordított-e mostanában valami jó kis darabot, amit eljátszhatnék. Elküldött kettőt, amiből az egyik egy nekem való, igazi, pofonvágós, kétszemélyes darab, arról el is kezdtünk tárgyalni Tiborral. Aztán gondolkoztam, kerülgettem a témát, és végül kiböktem, hogy van ez a másik darab, ami nagyon megérintett, érdekel, de koromnál fogva már nem az én szerepem, viszont szívesen megrendezném. Ez volt a Blackbird. Tibor rögtön föllelkesült, nyitott volt rá, nem voltak kérdőjelei. Fogalmam sem volt, hogy mi lesz. Nem jöttem egy határozott tervvel, hogy ezt így vagy úgy kell csinálni. Vannak előttem jó és rossz, követendő és elutasítandó példák, de ez pont olyan, mint a gyereknevelés. Belenevelkedsz valamibe, és persze a számodra pozitívot akarod követni, de ott van a te személyiséged és karaktered, amitől mégis másmilyen lesz az egész. Óriási energia. Minden próba után úgy éreztem, mint akinek kirostálták az agyvelejét. Nem gondolom, hogy én mostantól rendező volnék, de most teljesen máshogy látom az egész folyamatot...

Az előadás két szereplője: Mucsi Zoltán és Pető Kata 
legközelebb: 2013.január 4.,31. Szkéné Színház 


 forrás+fotó: Rick Zsófi, Orlai Produkció
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger