.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , » "Meg kell élnem a dolgokat"

"Meg kell élnem a dolgokat"

Written By Tamas on 2012. szeptember 30. | 15:16

Tény, hogy elfogult vagyok Udvaros Dorottyával szemben. Számtalan előadásban láttam már, és mindig lenyűgöz a tehetsége, a kisugárzása, az őszinte jelenléte. Legutóbb a Bandy-lányok című darab kapcsán ájultam el tőle, és a színházból kisétálva az járt a fejemben: még, még, mééééég!



Könnyű téged rendezni? Felülbírálod az instrukciókat?
– Ha valamiről úgy érezném, hogy nem illeszkedik a helyzethez, a figurához, akkor azt jelezném. Meggyőzzük egymást egy ilyen munka során, közös megegyezésre kell jutnunk. A színész részéről nem egy utasítás végrehajtása, amit csinál, hanem mélyen hinnie is kell benne.
Látva a kész filmeket, akad olyan jelenet, amellyel elégedetlen vagy, és újra felvennéd?
– Számtalan ilyen van.
Többször is megnézed a saját filmjeidet?
– Többször nem. Mondjuk még egyszer. Aztán pihentetem évekig, amikor már egészen más lesz a rálátásom. Akkor már nem is vagyok annyira kritikus magammal.
Mennyivel nehezebb olyan kollégával dolgozni, akinek ez az első filmes munkája?
– Semennyivel. A tehetség számít, és az akarás. Lehet, hogy vannak apró technikai gikszerek egy fiatal színésznél, de aki tehetséges, annál nincs probléma. Ráadásul én nagyon türelmes vagyok, és úgy gondolom, hogy kutya kötelességem megadni a partneremnek a lehetőséget.
- Mostanában megint gyakran hallgatom az Átutazó című lemezedet, ami bár 1985-ben jelent meg, mégis a mai napig vásárolják az emberek. Mit gondolsz, mi a titka ennek az albumnak?
– Hihetetlenül sokat dolgozott ezen a lemezen Dés László és Bereményi Géza, ez érződik is rajta. Amikor Dés pár éve felhívott, hogy annak a négy színésznek, akinek ő írt dalokat, Básti Julinak, Cserhalmi Györgynek, Kulka Jánosnak és nekem akar írni új számokat, annyira örültem, hogy szinte nem tértem magamhoz. Egy színházi est lett ebből, és egy új CD, meg DVD, turnézunk vele, a közönség pedig nagyon szereti.
A rengeteg munka mellett mivel tudsz a leginkább kikapcsolódni?
– Ha csak fel tudok menni a hegyoldalba sétálni, vagy futni, nekem az már sokat számít. Lovagolni is szeretek, de ha csak ülök a vízparton, attól már kinyúlik az összes idegcsomóm. Ott ülök, csak bámészkodom, és az isteni. Sorakoznak az ágyam mellett a könyvek, de másfél oldalakat olvasok éjszakánként, és könyvvel a fejemen ébredek reggel. Az alvásból nekem sosem elég!
– Vannak a szakmából igazi barátaid?
– Érdekes módon a szakmai barátságaim, azok szakmai barátságok. A sok-sok évre nyúló barátságok nem szakmaiak. Nagyon jólesik, ha valakivel nem a színházról beszélgetek, ha más aspektusból közelítik meg a világ dolgait.
Igazi háziasszony vagy?
– Amikor lehetőség és mód nyílik rá, akkor igen. Vásárolok, főzök, mosok.
Az egyik kedvencem az a mondás, mely szerint addig nem beszélhetünk Magyarországon sztárokról, amíg Udvaros Dorottyát nejlonszatyorral láthatjuk az utcán...
– Nem tudom, hogy jó lenne-e nekem, ha nem mehetnék le a piacra vásárolni. Mit csinálnék? Játszanék szerepeket, utána meg ülnék egy villában, három méter magas falak között, testőrökkel körülvéve? Jó lenne ez nekem? Nem mehetnék be a virágoshoz, nem beszélgethetnék a zöldségessel. Nem tudom ezt elképzelni. Honnan játszanék el egy anyát, aki egész nap főz-mos-takarít? Egyszer Marcello Mastroianni mondta Robert De Niróról, hogy egy színésznek nem kell hónapokig sofőrködnie, hogy eljátsszon egy taxisofőrt. Embere válogatja. Azt gondolom, hogy a Taxisofőr nem lett volna ekkora film enélkül. De Nirónak igenis szüksége volt arra, hogy beüljön egy taxiba, és taxizzon, megérezze a sok nüánsznyi dolgot, amelyből összeáll egy ilyen ember élete. Marcello másfajta színész. Azt hiszem, én olyan színész vagyok, akinek meg kell élnie a dolgokat.

fotók: Nemzeti Színház, Orlai Produkció

Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger