A Színművészeti Akadémia elvégzése után, 1931-ben a Nemzeti Színház tagja lett, melynek 1945-től 1962-ig igazgatója, majd 1978-ig főrendezője volt. Az 1982-ben alakult Katona József Színház társulatának alapító tagja. 1947 óta tanított a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. A berlini Művészeti Akadémia levelező tagja volt.
Főiskolásként már 1928-ban
színpadra léphetett a Blaha Lujza téren. Művészetében nem választható
külön a színész, a rendező, a színészpedagógus, sőt a versmondó sem, s
mindez összefüggött közéleti, politikai tevékenységével is.
Színészi skálája rendkívül széles volt, a vérbő komédiától a legsötétebb tragédiáig terjedt. Színházművészeti eszményét eleinte Louis Jouvet ihlette. Később Konsztantyin Sztanyiszlavszkij elméletét hasznosította, majd Bertolt Brecht elemző művészetét igyekezett meghonosítani. Színházi működése korszakos a magyar. színházi életben. Munkáját csapongó ötletgazdagság, a megújulásra való állandó készség jellemezte, a színház és a színészmesterség szenvedélyes szeretete vezérelte.
Színészi skálája rendkívül széles volt, a vérbő komédiától a legsötétebb tragédiáig terjedt. Színházművészeti eszményét eleinte Louis Jouvet ihlette. Később Konsztantyin Sztanyiszlavszkij elméletét hasznosította, majd Bertolt Brecht elemző művészetét igyekezett meghonosítani. Színházi működése korszakos a magyar. színházi életben. Munkáját csapongó ötletgazdagság, a megújulásra való állandó készség jellemezte, a színház és a színészmesterség szenvedélyes szeretete vezérelte.

Major azt vallotta, színházat csak dühösen lehet csinálni, a legjobbakkal kell dolgozni, és a legjobbat létrehozni. Igazi színházcsináló volt,
akinek nevéhez legendás alakítások, emlékezetes rendezések fűződnek.
Mint színész aprólékos, minden műfajban otthonos és magával ragadó
jellemábrázoló. Nagy erejű drámai karakter, elhitető intrikus, derűs
komikus. Kiemelkedőek Shakespeare alakításai és emlékezetes Moliére
Tartuffe-jeként. Számos modern és klasszikus mű invenciózus, egyénien
értelmező színpadra vivője.
Törőcsik Mari vallja, hogy a fegyelmezettséget, a tehetség tiszteletét, a hitet mesterétől, Major Tamástól tanulta.
„Leszerződtem a Nemzeti Színházba, úgy, hogy az igazgatóm, Major
Tamás nem is látott előtte. Aztán rögtön akkorát buktam a Vízkeresztben,
hogy nincs rá jelző. Bodrogi volt akkor a férjem, mondtam is otthon,
hogy „Édes Bodrogi, velem Major ordítani fog, mert én semmit sem tudok,
de majd megpróbálom sírás nélkül letenni a szerepet, azzal, hogy tessék
szíves lenni engem vidékre leengedni." A második próbán felszólt Major a
színpadra: „Törőcsik, jöjjön le!" Azt sem tudom, hogy botorkáltam oda
hozzá. Azt mondta: „Maga nem tud semmit." Mondom: „Major elvtárs, tudom,
hogy nem tudok semmit, de most mit csináljak?" Mire ő: „Nézem magát, de
semmi nem jön át. Idefigyeljen, magáról évekig le fogják írni, hogy nem
jön át a színpadon. Hát ne jöjjön át! Majd akkor törjön át, amikor
meglesznek a saját eszközei. Magának olyan jó ízlése van, hogy maga
képtelen az általam gyűlölt általános színészi eszközöket használni."
Szóval megdicsért. Így biztatott a pályám elején.”
Eleinte ritkán filmezett, majd a hatvanas
évek elejétől már rendszeresen vállalt szerepeket a felvevőgép előtt is. Feledhetetlen alakítást nyújtott A tizedes meg a többiek, A kőszívű ember fiai, az Egri csillagok, a Régi idők focija, a Redl ezredes, a Mephisto, vagy a Ripacsok című produkciókban. Komikusként éveken át élvezhettük párosát Psota Irénnel a Rádiókabaré Azt írja az újság (Jenő és Lujza) című bohózataiban.
Ellentmondásos figurája máig megosztja a művésztársadalmat. Voltak, akik csodálták, voltak, akik
szívesen eltávolították volna a színházi életből. Azt azonban senki sem
vitatta, hogy amikor 1986. április 13-án Budapesten meghalt, a magyar színházművészet korszakos alakja távozott.