A családja némi protekcióval segítette bejutni a Színművészeti Akadémiára a gátlásos kislányt, ahol olyan évfolyamtársai voltak, mint Gobbi Hilda, Básti Lajos,Gellért Endre, Fónay Márta, Király Kató, vagy Móricz Lili. Tanára, Hettyey Aranka nagy tehetséget látott benne, és segítette leszerződni a Nemzeti Színházhoz. Első szerepét A dolovai nábob lánya című darabban kapta.
1934-
ben már kamerák előtt állt Az új rokon című filmben Gózon Gyula, és
Kabos Gyula partnereként. A filmben énekelt "Kislány kezeket fel, most
egy kis szerelem kell" című sláger a magyar filmtörténet örökzöldjévé
vált. A Nemzetiben is szép szerepeket kapott, de a direktor váltáskor
felmondott. Németh Antal drasztikus lépéssel kezdte működését, és a
korábbi idősebb generációt nyugdíjaztatta. Az új társulat megérkezésekor
Perczel Zita is megkapta az elbocsátó levelét, majd egy újabbat,
melyben közölték, hogy mégis számítanak rá. Ő szolidaritásból nem
fogadta el a tagságot, és a Vígszínházhoz szerződött. Utólag ráébredt,
hogy nagy hibát követett el.

A
háború kitörését követően visszatértek Párizsba, ám hiába volt akkor
már váradós a színésznő, mégis elvált a férjétől. Hamar újra férjhez
ment, ezúttal az orosz filmproducer Lucachevitch- hez. Vele, és
születendő gyermekével a háború miatt Amerikába menekültek. A kisfiú már
New Yorkban jött világra, és az Alexander Leo Attila Lucachevitch nevet
kapta. Az akkor már Amerikában élő Kabos Gyula elsőként gratulált
Attila megszületéséhez, de Lengyel Menyhérttel és Vadnay Lászlóval is
szoros barátságot tartott a házaspár.
A
család végül Los Angelesben, Hollywoodban talált otthonra, ott éltek
egészen 1951- ig. Kapcsolatukból egy kislány is született, ám hiába
szerette volna megmutatni magát a színésznő hollywoodi filmekben is,
egyetlen szerepet sem kapott a stúdióktól. Emiatt depresszió gyötörte,
melyet csak egy pszichiáter segítségével tudott legyőzni. Tizenegy év
kihagyást követően tért vissza Párizsba, ahol újabb színpadi sikerek
következtek az életében. Ötszázszor játszott a Théátre de Capucines-ben,
régi partnerével Sacha Guitryvel. 1966- ban Madridba, majd Rómába
költözött, ahol egészen 1990-ig maradt.
1991-ben
a Budapesti Kamaraszínház Forgószínpad című darabjának egyik szerepére
hazahívták, és ő gondolkodás nélkül jött. Magyar színpadon, magyarul, az
itteni kollégák szeretetével körülvéve újra boldognak érezhette magát.
Pályája újra felívelt, és ismét felfedezték. Simó Sándor portréfilmet
készített róla, majd megkapta a címszerepet a Nagymama című darabban a
Kecskeméti Színházban. Sőth Sándor A nagy postarablás című filmjében
újra forgathatott is, és ő boldogan állt újra kamerák elé. Önéletrajzában
többször említett szerencséje halála pillanatáig kísérte. Az volt a
kívánsága, hogy Budapesten temessék el. Éppen Budapesten forgatott,
amikor a kór végleg legyűrte. 1996-ban, nyolcvan évesen hunyt el.
2000- ben jelent meg életrajzi kötete A meseautó magányos utasa címmel, mely nagy siker lett.
2000- ben jelent meg életrajzi kötete A meseautó magányos utasa címmel, mely nagy siker lett.
A
Meseautó Kovács Verájaként bevonult a halhatatlanok közé, és mindmáig
örömmel nézzük a kopott filmkockákon a törékeny, szőke szépséget.
Filmszerepei:
Az
új rokon (1934), Meseautó (1934), Budai cukrászda (1935), Dunaparti
randevú (1936), Hetenként egyszer láthatom (1937), Lovagias ügy (1937),
Marika (1937), Assassins et voleurs (1957), A fleur de peau / Bőrvirág
(1962), Örökség (1980), Dögkeselyü (1982), A nagy postarablás (1992),
Törvénytelen (1996), Roseanna's Grave (1996)