A családja némi protekcióval segítette bejutni a Színművészeti Akadémiára a gátlásos kislányt, ahol olyan évfolyamtársai voltak, mint Gobbi Hilda, Básti Lajos,Gellért Endre, Fónay Márta, Király Kató, vagy Móricz Lili. Tanára, Hettyey Aranka nagy tehetséget látott benne, és segítette leszerződni a Nemzeti Színházhoz. Első szerepét A dolovai nábob lánya című darabban kapta.
1934-
 ben már kamerák előtt állt Az új rokon című filmben Gózon Gyula, és 
Kabos Gyula partnereként.  A filmben énekelt "Kislány kezeket fel, most 
egy kis szerelem kell" című sláger a magyar filmtörténet örökzöldjévé 
vált. A Nemzetiben is szép szerepeket kapott, de a direktor váltáskor 
felmondott. Németh Antal drasztikus lépéssel kezdte működését, és a 
korábbi idősebb generációt nyugdíjaztatta. Az új társulat megérkezésekor
 Perczel Zita is megkapta az elbocsátó levelét, majd egy újabbat, 
melyben közölték, hogy mégis számítanak rá. Ő szolidaritásból nem 
fogadta el a tagságot, és a Vígszínházhoz szerződött. Utólag ráébredt, 
hogy nagy hibát követett el.
 A
 Vígszínházban Fedák Sári, Makay Margit, Darvas Lili mellett kis 
szerepeket játszhatott csak, ahogy később ő maga mondta: „hol estélyi 
ruhában, hol matrózruhában, hol elegáns, nem feltűnő délelőtti 
kosztümben, lámpalázasan unatkozott a színpadon". A Meseautó című film 
kapcsán már az egész ország ismerte,és kedvelte, a színpadon mégsem 
bizonyíthatta a tehetségét ekkoriban. Szerencséjére a harmincas években 
még olyan filmekben kapott szerepet, mint a Budai cukrászda, és a 
Dunaparti randevú. 1935 nyarán, a vígszínházbeli utolsó, évadzáró 
előadását követően Franciaországba utazott nyaralni. A kirándulás során 
számos francia filmessel ismerkedett meg. Hazatérve újabb forgatások 
várták: a Hetenként egyszer láthatom, és a Lovagias ügy, és a Marika 
című filmekben. 1937-ben aztán Párizsban kapta meg a Barbara című darab a
 főszerepét, melyben nagy sikert aratott. Az ezt követő Leonidas című 
Verneuil darab főszerepében óriásit bukott, de a harmadik párizsi 
főszerepében, a Trois Josephs- ban mindenki ámulattal csodálta a 
tehetségét. A siker hatására a sztár filmszínész Fernandel kérte fel 
következő filmjének főszerepére. A színházzal azonban szerződést kellett
 volna bontania, a forgatás érdekében. Színpadi partnerei a szűnni nem 
akaró teltházak okán ellenezték a szerződésbontást, így az igazi filmes 
áttörés meghiúsult. Perczel akkori szerelme Marcel, a francia színész, 
akivel 1939. június 21.-én összeházasodtak. Az ifjú házasok Algériában, 
majd Nizzában turnéztak, azután a Comedie-Francais-zel Bordeauxba 
utaztak.
A
 Vígszínházban Fedák Sári, Makay Margit, Darvas Lili mellett kis 
szerepeket játszhatott csak, ahogy később ő maga mondta: „hol estélyi 
ruhában, hol matrózruhában, hol elegáns, nem feltűnő délelőtti 
kosztümben, lámpalázasan unatkozott a színpadon". A Meseautó című film 
kapcsán már az egész ország ismerte,és kedvelte, a színpadon mégsem 
bizonyíthatta a tehetségét ekkoriban. Szerencséjére a harmincas években 
még olyan filmekben kapott szerepet, mint a Budai cukrászda, és a 
Dunaparti randevú. 1935 nyarán, a vígszínházbeli utolsó, évadzáró 
előadását követően Franciaországba utazott nyaralni. A kirándulás során 
számos francia filmessel ismerkedett meg. Hazatérve újabb forgatások 
várták: a Hetenként egyszer láthatom, és a Lovagias ügy, és a Marika 
című filmekben. 1937-ben aztán Párizsban kapta meg a Barbara című darab a
 főszerepét, melyben nagy sikert aratott. Az ezt követő Leonidas című 
Verneuil darab főszerepében óriásit bukott, de a harmadik párizsi 
főszerepében, a Trois Josephs- ban mindenki ámulattal csodálta a 
tehetségét. A siker hatására a sztár filmszínész Fernandel kérte fel 
következő filmjének főszerepére. A színházzal azonban szerződést kellett
 volna bontania, a forgatás érdekében. Színpadi partnerei a szűnni nem 
akaró teltházak okán ellenezték a szerződésbontást, így az igazi filmes 
áttörés meghiúsult. Perczel akkori szerelme Marcel, a francia színész, 
akivel 1939. június 21.-én összeházasodtak. Az ifjú házasok Algériában, 
majd Nizzában turnéztak, azután a Comedie-Francais-zel Bordeauxba 
utaztak. 
A
 háború kitörését követően visszatértek Párizsba, ám hiába volt akkor 
már váradós a színésznő, mégis elvált a férjétől. Hamar újra férjhez 
ment, ezúttal az orosz filmproducer Lucachevitch- hez. Vele, és 
születendő gyermekével a háború miatt Amerikába menekültek. A kisfiú már
 New Yorkban jött világra, és az Alexander Leo Attila Lucachevitch nevet
 kapta.  Az akkor már Amerikában élő Kabos Gyula elsőként gratulált 
Attila megszületéséhez, de Lengyel Menyhérttel és Vadnay Lászlóval is 
szoros barátságot tartott a házaspár. 
A
 család végül Los Angelesben, Hollywoodban talált otthonra, ott éltek 
egészen 1951- ig. Kapcsolatukból egy kislány is született, ám hiába 
szerette volna megmutatni magát a színésznő hollywoodi filmekben is, 
egyetlen szerepet sem kapott a stúdióktól. Emiatt depresszió gyötörte, 
melyet csak egy pszichiáter segítségével tudott legyőzni. Tizenegy év 
kihagyást követően tért vissza Párizsba, ahol újabb színpadi sikerek 
következtek az életében. Ötszázszor játszott a Théátre de Capucines-ben,
 régi partnerével Sacha Guitryvel. 1966- ban Madridba, majd Rómába 
költözött, ahol egészen 1990-ig maradt.
1991-ben
 a Budapesti Kamaraszínház Forgószínpad című darabjának egyik szerepére 
hazahívták, és ő gondolkodás nélkül jött. Magyar színpadon, magyarul, az
 itteni kollégák szeretetével körülvéve újra boldognak érezhette magát. 
 Pályája újra felívelt, és ismét felfedezték. Simó Sándor portréfilmet 
készített róla, majd megkapta a címszerepet a Nagymama című darabban a 
Kecskeméti Színházban. Sőth Sándor A nagy postarablás című filmjében 
újra forgathatott is, és ő boldogan állt újra kamerák elé. Önéletrajzában
 többször említett szerencséje halála pillanatáig kísérte. Az volt a 
kívánsága, hogy Budapesten temessék el. Éppen Budapesten forgatott, 
amikor a kór végleg legyűrte. 1996-ban, nyolcvan évesen hunyt el. 
2000- ben jelent meg életrajzi kötete A meseautó magányos utasa címmel, mely nagy siker lett.
2000- ben jelent meg életrajzi kötete A meseautó magányos utasa címmel, mely nagy siker lett.
A
 Meseautó Kovács Verájaként bevonult a halhatatlanok közé, és mindmáig 
örömmel nézzük a kopott filmkockákon a törékeny, szőke szépséget.
Filmszerepei:
Az
 új rokon (1934), Meseautó (1934), Budai cukrászda (1935), Dunaparti 
randevú (1936),  Hetenként egyszer láthatom (1937), Lovagias ügy (1937),
 Marika (1937), Assassins et voleurs (1957), A fleur de peau / Bőrvirág 
(1962), Örökség (1980), Dögkeselyü (1982), A nagy postarablás (1992), 
Törvénytelen (1996), Roseanna's Grave (1996)



 
