.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , » Márkus László rajongott Kiss Manyiért

Márkus László rajongott Kiss Manyiért

Written By Tamas on 2015. január 21. | 7:30

Legendás kapcsolat volt az övék: Márkus László és Kiss Manyi nem csupán a színpadon dolgozott együtt tökéletesen, de a privát életben is gyakran szórakoztatták a környezetükben levőket.

"- Ő volt a legjobb játszótársam, gyerekkoromat is beleértve. Én emberrel ennyit nem nevettem, nem hülyéskedtem, mint vele. Ez éltette őt, és úgy látszik, jó partnerre lelt bennem. Ez védekezés volt mindenféle rosszkedv, rossz hangulat ellen" - vallott Márkus a Színészmúzeumban, 1976-ban. 

Márkus László Kiss Manyit tartotta a legjobb magyar színésznőnek, gyerekkora óta rajongott érte, és amikor a Madách-hoz kerül, elhatározta, hogy megszeretteti magát vele.
" -Érdekes ember volt, igazán nem kapaszkodott a földi dolgokba. Talán attól kerültünk annyira közel egymáshoz, hogy ő ugyanolyan infantilis maradt, mint amilyen én vagyok."
Számos bolondos, sőt őrült játékot találtak ki az évek során. Minden mulatságossá lett, amit együtt csináltak. Mindig közösen vásárolták például a karácsonyi ajándékokat. Komlós Juci így idézte fel azokat az időket: " -Ha hármasban voltunk, mindig úgy éreztem, mintha az anyukája lennék két rakoncátlan kisgyereknek."
A művésznő magánéletének bizonyos pontjára (vagyis Nyúl úr, azaz Bakonyi Jánossal való kapcsolatára) még Márkus sem tudott hatással lenni, akit néhány keserű tapasztalat hamar meg is tanított arra: csak ő veszít vele, ha ezen megpróbál változtatni. Kiss Manyi nem "lelkizős" típus, "nem adta ki magát", és Márkus ezért külön becsülte őt, sőt ez segítette, hogy megbéküljön tulajdon zárkózottságával is. Élete vége felé büszkén nyilatkozta:
" -Engem száz százalékosan nem ismert soha senki, ebben biztos vagyok. És ez nem is baj, mert (félre ne értsen, nem akarom magam úgy beállítani, hogy én mekkora nagy színész vagyok) az igazi nagyoknak mindig volt valami titkuk, amit az ember soha nem tudott megfejteni. A két eszményképemre gondolok, Kiss Manyikára és Pécsi Sanyira."
Szakmai önértékelése is erősödött, mert sem Kiss Manyi, sem Pécsi, sem Márkus nem szenvedhette ugyanis azt, amit egymás közt csak "lilaságnak" neveznek: az esztétikai magaslatokon fennhéjázó művészeket, akik "mindent tudnak. Még alakítani is. Csak játszani nem."
És egyikőjük sem állhatta a szavalást, nemcsak művelni, hallgatni sem: Pécsi Sándor nyugodtan bömböltethette a táskarádióját az öltözőben, de csak addig, amíg a műsorban versmondásra nem kerül a sor.
Kiss Manyi temetéséről írta Huszti Péter: "A ceremónia végén a mikrofonhoz lépett egy kitűnő előadó művésznő, és a szülőföld üzenetét tolmácsolva egy kántáló siratóballadába kezdett. Az első szavak után váratlanul egy kattanás hallatszott, s a mikrofon megnémult. A temetőkapunál Márkus Laci mellé préselődtem, aki kibőgött szemekkel, ravaszkásan rám mosolygott: - Mit szólsz, hogy még itt sem marad nyugton!. Amint vers következett, nem széthúzta a mikrofonzsinórt?

(forrás: szineszkonyvtar.hu)




Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger