.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » » A nyomorultak - Hollywood sem ronthatta el!

A nyomorultak - Hollywood sem ronthatta el!

Written By Tamas on 2012. december 27. | 20:31

Fenntartásokkal ültem be A nyomorultak premierjére. Én, aki a Rock Színház előadásain nőttem fel, s többször is láttam Vikidál Gyulát Jean Valjean szerepében, és ájultan hallgattam, ahogy Nagy Anikót énekli Eponine dalait, féltem, hogy mit hoz ki ebből a zseniális műből Hollywood...

2,5 óra baromi sok tud lenni akkor is, ha szeretem a dalokat. Attól tartottam, hogy szirupos gigashow készült a Boublil- Schönberg darabból. Az első percben kiderült, hogy új fordítást írtak a filmhez, sutba dobva Miklós Tibor gyönyörű dalszövegeit.  Nagy kár. De a negatívumok listája itt konkrétan véget is ér. Hálás vagyok Tom Hooper rendezőnek, hogy hű maradt a sztorihoz, és a vizuális hatások helyett hagyta, hogy a dalok vigyék el a nézőket. 
Jean Valjean szerepében Hugh Jackman domborít. Valljuk be, tőle nem nagy etwas az énektudás, hiszen Tony-díjat is kapott már a Broadway-n, musical színészként. Itt is rendesen kitesz magáért, de nem akart többet, nagyobbakat énekelni, mint amennyi tőle kitelik. Hamar elfelejtettem Vikidál búgó basszusát, és színészileg is ott van ez a pali eléggé. Itt kell mindenképpen megemlíteni, hogy a színészek a film forgatása alatt ÉLŐBEN(!) énekelték el a dalokat, nem utómunkában vágták a szájukra a stúdiófelvételeket!
Meglepetés volt számomra, hogy az egykori "gladiátor", Russell Crowe kapta Javert szerepét. Valljuk be, énektudásilag ő nyújtja a legkevesebbet, viszont olyan alakítást nyújt, amit nem fogunk elfeledni hamar. Anne Hathaway énekli Fantine-t, tisztességgel. Golden Globe-ra is jelölték ezért a filmért, sőt, suttogják, hogy érik neki egy Oscar is, a legjobb női mellékszereplőként. Szerintem ez erős túlzás lenne, hiszen sokkal erősebben volt jelen a vásznon az ifjú Samantha Barks (Eponine) -színpadon már játszotta ezt a szerepet-, vagy a mindig zseniális Helena Bonham Carter, aki ezúttal a mocskos fogadósnét alakítja. Férjeként a Boratból már régen kinőtt Sacha Baron Cohen is élvezhetően gusztustalan. 
Hallottuk már utóbbi két színészt énekelni a Sweeney Todd-ban is, ezért nem lepődtem meg az énekhangjuktól. Kiemelném Marius szerepében Eddie Redmayne-t, akinek minden pillanata, mozdulata hiteles volt, és úgy énekli az Üres szék, üres asztal-t, mint eddig még senki. Hogy valami negatívumról is ejtsek még szót: Amanda Seyfried bűn rossz Cosette! Már a Mamma Mia! -ban is utáltam a bamba szőkeséget, és sajnos most is katasztrofális az alakítása. Megértem, hogy a tini nézők miatt kellett egy trendi sztár is a produkcióba, de az ő szerepeltetése nagy hiba volt.
Danny Cohen a film operatőre, aki szintén nagyszerű munkát végzett, akárcsak a jelmez, és díszlettervező csapat. Megelevenedik előttünk a XIX. század Franciaországa az összes szépségével, és borzalmával együtt. Szerencsére nem bagatelizálták el a drámai jeleneteket sem: a borzalom a vásznon is nyomasztó lett.

Kiknek ajánlom?
- akik szeretik a színpadi musicalt
- akik bírják, hogy 2,5 órán át csak énekelnek a vásznon
- akik kedvelik Hugh Jackmant, Russel Crowe-t, és a többi sztárt

Kiknek nem ajánlom?
- akik könnyed szórakozásra vágynak
- akik nem olvasták Victor Hugo regényét
- akik nem bírják a drámát
Minden egybevetve: tessék beülni a moziba, és végignézni ezt a monstre rockoperát a bűnről, a szeretetről, a bosszúról, a szabadságvágyról, és a reménytelen szerelemről! Engem meggyőztek a hollywoodi Nyomorultak...





Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger