.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , , , » Szabó Dávid: a színház után X-Faktor!

Szabó Dávid: a színház után X-Faktor!

Written By Tamas on 2012. október 12. | 14:30

Bizonyára többen meglepődtek, mikor az X-Faktor című tehetségkutató válogatását nézve feltűnt a jelentkezők között Szabó Dávid arca is.  A fiatal musicalszínész már tízévesen szerepelt színdarabokban, azóta pedig megállás nélkül, és keményen dolgozik a sikerért. A lányok csapatokban várják a művészbejárónál az előadások után, ő azonban most egy új megmérettetésre vállalkozott.

- Kezdjük az elején! Hogy kerültél a színház közelébe?
- Tízéves voltam, mikor a szüleim elvittek az Oliver! című darab castingjára. Ötszázan voltunk a meghallgatáson, de végül bekerültem az előadásba. Később szerepelhettem a Nyomorultakban, az Isten pénzében, és nyaranta szerte az országban léptünk fel. Tizennégy évesen felhívtam Toldy Máriát, az ismert tanárnőt. Akkor ő még kért egy évet, hogy kiderüljön, mennyire változik a hangom a mutálás alatt. Közben is folyamatosan képeztem magam, és egy év múlva elkezdett velem foglalkozni. 2000- ben a Vasutas Zeneiskola csatlakozott az Operett Színház stúdiójához. Ott folytattam a tanulmányaimat. Bekerültem olyan darabokba, mint a Funny Girl, az Elisabeth, vagy a West Side Story. Négy évig tanultam a stúdióban, mikor is megkaptam a Rómeó és Júlia Mercutióját. Bereczki Zoltánnak valami történt a lábával, és be kellett ugranom a helyére. Emlékszem, délután négykor tudtam meg, hogy este hétkor előadásom lesz! Azóta játszom Mercutiót. Erre  a szerepemre kaptam meg a Színészkamarától a „Színész I.” képesítésemet. 2005 óta vagyok az Operettszínház társulatának tagja. Megkaptam a Dr.Bőregér című darabból Orlowsky herceget, a Csárdáskirálynőből Bóni grófot, a Lili bárónőből Frédit, közben ment a Rómeó és a West Side Story is. Még mindig tanulok, mert fontos, hogy az ember képezze magát.
- Azt megértem, hogy a musical közel áll hozzád, de hogy lehet, hogy tizenéves fejjel már nagyoperettekben is szerepeltél? Kedveled egyáltalán ezt a műfajt?
- Az öcsém szerepelt a Marica grófnő című darabban. A bemutatóhoz nagyon nem volt kedvem. Akkor még én is tartottam ettől a műfajtól, de végül beültem az előadásra. Teljesen elvarázsolt, amit akkor ott láttam. Az Operett Akadémián aztán közelebbi kapcsolatba kerültem az operett világával.  Az emberek berögzült képe, hogy ez egy rózsaszín- langyos álom, de azért sokkal többről van itt szó. Nagyon nagy dolog, hogy ez a mi kincsünk. Bármerre jártunk a világban, falták az emberek a Csárdáskirálynőt. Szakmailag is nagy kihívás egy operett szerep. Akrobatika, tánc, színészet, és énektudás is szükséges a legkisebb szerephez is. 
- Azt látom, hogy valósággal rajonganak érted a lányok. Minden előadás után ajándékokkal várnak a kijáratnál, honlapokat készítenek neked, és minden fellépésre követnek.
- Ezt nagyon nagy ajándéknak tartom. Mostanra tudatosult bennem, hogy mennyit jelent egy- egy embernek az aláírásom, vagy egy közös fotó. ha belegondolok, hogy mennyibe kerül egy színházjegy, akkor az a minimum, hogy megtisztelem a rajongóimat azzal a néhány perccel. Nem szabad átesni a túloldalra sem. Ha valakit sztárolnak, attól még nem engedheti meg magának, hogy ne koncentráljon a színpadon, hogy letojja a munkát, vagy ne képezze magát.
-Van szerepálmod?
- A Nyomorultakból Marius a lelkemhez közel állna. Nagyon nagy Disney rajongó vagyok, és külföldön már bemutatták az Aladdin című musicalt. Ha azt egyszer behozzák Budapestre, akkor mindent megteszek, hogy enyém lehessen a főszerep! Az a fontos, hogy ne menjenek el a színész mellett szerepek, mert az idő rohan, és mindig jön egy új generáció. Most a huszonéves karakterek jöhetnek szóba nálam, aztán majd jöhetnek az idősebb figurák is.
- Nagyon megindult veled a szekér…
- Szeretek benne lenni a körforgásban. Most az a nehéz feladat, hogy a rengeteg munkát egyeztessem a magánéletemmel. Fontos mértéket tartani, hogy tudjak eleget pihenni is.
-Vannak példaképeid?
-Azok az emberek a példaképeim, akik úgy kelnek fel, hogy van egy álmuk, és úgy fekszenek le, hogy azt valóra váltották. 
- Néhány éve a Férfiakt című filmben is láthatott a közönség, melyben egy prostituált fiút alakítottál, aki teljesen feldúlta egy házaspár életét. Kié volt az ötlet, hogy te kapd ezt a remek szerepet?
- Elhívtak a meghallgatásra. A rendezőnek szimpatikus voltam, és pár hét alatt kiderült, hogy a rengeteg jelentkező közül enyém a szerep. Nagyon sok hibát követtem el a forgatás kezdetén. Gálffy László és Kerekes Éva segített abban, hogy megtanuljam, a film nem ugyanaz, mint a színpad. Igyekeztem kihozni magamból a legtöbbet. 
- A rajongóidnak biztosan nem volt könnyű megemészteniük azt, hogy a filmben egy biszexuális fiút alakítasz. Kaptál tőlük bíráló leveleket?
- Negatív kritikát nem nagyon kaptam. Előtte támadtak sokan, hogy miért vállaltam el a szerepet, de talán sikerült őket meggyőznöm, hogy ez is egy szerep, egy kihívás. Az volt a célom, hogy odaszegezzem másfél órára a nézőt a mozik székeihez. Ez egy művészfilm. Nem a szexről szól, hanem az emberi jellemekről. Sokan nem tudják, hogy Antonio Banderas számos filmben alakított meleg srácot a pályája kezdetén, és sokkal jobb volt bennük, mint a Zorroban, vagy a Desperadoban. 
- Ilyen múlttal a hátad mögött, miért érezted fontosnak, hogy jelentkezz az X-Faktorba?
- Úgy érzem, ez a műsor közelebb vihet az álmaim eléréséhez. Szeretnék maradandót alkotni, koncerteket adni, egy albumot megjelentetni.
- Ahogy végignézzük a karriered állomásait, elképesztő, hogy ilyen fiatalon ilyen eredményeket tudhatsz magad mögött. Mit gondolsz, mennyi szerepe van ebben a szerencsének?
- Fontos, hogy az ember jó időben legyen jó helyen, de kemény munka nélkül a szerencse semmit sem ér. legalábbis nem hoz tartós sikereket. Tudom, hogy nagyon sok van még bennem, hosszú a sárga köves út…

 fotók: RTL Klub,Nánási Pál, Operett Színház, port.hu








Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger