.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , » Udvaros Dorottya kaposvári jutalomjátéka

Udvaros Dorottya kaposvári jutalomjátéka

Written By Tamas on 2015. február 17. | 13:41

Február 20-án mutatja be a kaposvári Csiky Gergely Színház a már sokak által ismert Augusztus Oklahomában című darabot. Guelmino Sándor rendezi az előadást, a főszerepben pedig ezúttal Udvaros Dorottya látható, akinek nem lesz könnyű dolga, hiszen a darabból készült filmben Meryl Streep alakította Violet szerepét, s ezért Oscar-díjra is jelölték.

Udvaros Dorottya így vallott a munkáról:
"- Tulajdonképpen az, hogy ritkán vállalok vidéki vendégszerepléseket, nem azért van, mert válogatós vagyok (egyébként válogatós vagyok). De szerencsére az anyaszínházamban sok feladatot kaptam. Kaposvárra most hívtak először. Persze, hogy igent mondtam: a kaposvári színháznak van egyfajta nimbusza – sok-sok évtizede már. Amikor főiskolás voltam, a kaposvári színház egy fantasztikus színházi műhely volt, és így is maradt meg bennem. Sokat utaztam ide előadásokat nézni, amikor még nem volt családom. Azt lehetett érezni a nézőtéren, hogy színházilag képzett, művelt, kifinomult ízlésű emberekből áll a kaposvári közönség.
Egy jó munkát várok itt. Ez egy jó kis nehéz szerep, jó kis nehéz darab. De nagyon szeretem az olyan feladatokat, amik lehetőséget adnak a műhelymunkára, és amik felforgatnak legbelül. Lehet, hogy furcsán hangzik, de jó „beledögleni” egy olyan szerepbe, aminek révén az ember megtudhat önmagáról valami újat. Bennem folyamatosan él a kíváncsiság – önmagammal szemben is. Minden egyes próbafolyamat egy felfedezés. Egy új közeg ezt a kíváncsiságot csak fokozza. Nagyon inspiráló tud lenni: felpezsdít, mint egy vérátömlesztés. Intenzívebbé, koncentráltabbá válik az ember munkája, ha új kollégákkal dolgozhat együtt. A közöttünk levő erővonalak folyamatosan alakulnak a próbák során, hiszen nem monodrámát játszunk, együtt vagyunk a színpadon, és mindegyikünk a saját pszichéjén, a saját érzelmein keresztül szűri meg ezt a darabot.
Az Augusztus Oklahomában olyan történet, ami nem csak a néző intellektusára apellál, hanem érzelmileg is hatni akar rá. Ez szerintem soha nem megy ki a divatból: az emberek szeretnek szívhez szóló történeteket nézni. Mert az egy megtisztulás – átélni a szereplők sorsát, és egy jót sírni előadás közben vagy után. A színészeknek pedig azért izgalmas ez a fajta színházi munka, mert a próbafolyamat alatt folyamatosan „bányászunk”: különböző emberek különböző fajta viselkedését kutatjuk, „miért így csinálta, miért úgy reagált, miért azt tette, ő erre miért ezt mondta, miért nem máshogyan gondolta”. Láttam a filmet, és Meryl Streep alakításától el vagyok ájulva – mint mindig. Bármikor látom, padlón vagyok. Csodálatos! Egy zseni. Boldoggá és izgatottá tesz, hogy én is megküzdhetek egy olyan szereppel, amiben ő ekkorát alakított."


Érdekesség, hogy Udvaros Dorottya a Belvárosi Színház A szív hídjai című előadásában szintén olyan szerepet alakít, melyet a vásznon Meryl Streep formált meg...

(forrás: csiky.hu, fotók: Nők Lapja, Nemzeti Színház)
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger