.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , » Presser új lemeze -Szerenád helyett

Presser új lemeze -Szerenád helyett

Written By Tamas on 2015. január 16. | 19:20

Presser Gábor szerzői „lenyomatot” készített legszebb dalaiból, Szerenád helyett címmel. Szerepel a válogatásban egy új dal is – Amióta elszakadtál –, amely a Gondolj rám című, új Kern-filmhez íródott. Az összes dalt újragondolta zenész barátaival, így a régi dalok is új színt kaptak.

"-Csak akkor hallgatom a régi felvételeimet, ha munkám akad velük -árulta el Presser a Nők Lapjának. - Nem szoktam nosztalgiázni. De vannak olyan dalok, főleg amiket koncerteken játszom, amiknek a folyamatos alakulását, változását időnként egy-egy pillanatra megállítom, mondhatnám „lefotózom”, milyen is most. Ezek amolyan pillanatképek, persze hangfelvételre gondolok. Ilyen a most elkészült CD-m is, a Szerenád helyett, amin a szólókoncertjeim anyagából kiválasztott tizenegy dalról készítettem „állapotjelentést”. Ez egy szobalemez, otthon készült a zongoraszobában. Először azt hittem, a koncertjeim mintájára afféle „egyzongorás” anyag lesz, de aztán a kezem ügyébe kerülő kisebb-nagyobb hangszereimet nem tudtam elengedni, vagy egy tucat szerepel a felvételeken, sőt egy-két barátom is meglátogatott, szintén hangszerrel a kezében...
Jelenleg két filmzenén is dolgozom. Az egyik Horváth Lili Szerdai gyerek című filmje. Egyáltalán nem egy habkönnyű ujjgyakorlat, nagyon szép, komoly munka. Csupa fiatal – legalább két generációval utánam – dolgozott a filmben, és bizony rendesen felpiszkált, hogy engem kértek fel zeneszerzőnek. Nagyon jól érzem magam ebben a munkában és sokat is tanulok. Réges-rég, kezdő filmzeneszerzőként nyilván megtörtént, hogy egy rendező a fiatal korom miatt kért fel, hogy friss hangot, hangzást kapjon a filmjéhez. Az is érdekes volt, de ez a szituáció azért sokkal izgalmasabb. Nem mellesleg, a Szerdai gyerek szakmailag az egyik legjobb mozi, amiben valaha is dolgoztam.A következő, épphogy elkezdett munkám Kern András filmje, a Gondolj rám! Vele is elég érdekes együtt dolgozni. Mi kb. 40 éve vagyunk a Vígszínház társulatában. A Sztracsatellához is én írtam a kísérőzenét. Akkor elég jól működtünk, örülök, hogy most is engem kért fel zeneírásra. Amikor odaadta a forgatókönyvet, már voltak elképzelései a zenéket illetően, aztán elolvastam, nekem is lettek, és szépen egymásnak engedtük őket. Hát nem mindig egyeznek! Ráadásul mindketten meglehetősen nehéz emberek vagyunk..."

Az albumon közreműködik Falusi Mariann, Kozma Kata, Szabó Tamás, Sipeki Zoltán és Nyíri Sándor is.

(forrás, és fotó: Nők Lapja)
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger