Csurgó Csaba forgatókönyvéből Herczeg Attila rendezett vígjátékot, melynek legszembetűnőbb érdekessége, hogy végre nem az unásig szerepeltetett színészek láthatók a vásznon. Simon Kornél, Osvárt Andrea, Szabó Simon, Lengyel Tamás, Jordán Adél, Réti Adrienn és Kamarás Iván egészen biztos, hogy nem ebben a filmben nyújtja élete legnagyobb alakítását, de legalább láthatóan jól érezték magukat a forgatás alatt.
A sztori:
Mindenki ugyanazt akarja: Hajnal Tímeát. Aki
szupersztár fotómodell, egy sztártévés csaja, gazdag és gyönyörű. És
nagyon unja az egész felhajtást, egyszerűbb, békésebb életre vágyik. A
15 éves érettségi találkozóján találkozik Danival, aki egy építésziroda
alkalmazottja, az esküvőjére készül, tűri a menyasszonya meg a családja
basáskodását és nagyon unja az egész felhajtást. Az egykori
osztálytársak beszélgetnek meg isznak kicsit, azután futólag elcsábítják
egymást a ruhatárban. Nem nagy ügy. Mindenkivel előfordul az ilyesmi.
Csak az a baj, hogy az esetet levideózza Bögöcs, a tapló, nagyszájú,
fukszos, susogó mackós pornóproducer, és a felvétel segítségével
megzsarolja Danit. De valami nagyon furcsát kér cserébe a felvételért:
hogy megdönthesse Hajnal Tímeát.
A hazai kritikusok eltérő véleménnyel voltak a filmről. Szemezgettünk az írásaikból:
"...A megdönteni Hajnal Tímeát című filmnek két igazán nagy erénye
biztosan van: nem kényszerít gondolkodásra, ergo pihentet, és nem
szerepel benne Csányi Sándor... Osvárt valóban dekoratív nő, de színészi jelenléte ebben a filmben
harmatos és üres. Ember nem rág olyan rúzskímélő és természetellenes
módon, mint ő, de affektálásban is nagyon erős. A körülötte duzzadó hype
nehezen értelmezhető: valószínűleg a Színművészeti első két évfolyamán
is akármikor találnánk nála nagyobb tehetséget..." (T.A.,hvg.hu)
"...aki úgy ül be a moziba, hogy egy szimpla romantikus vígjátékot akar
megnézni, az úgy is fog onnan kijönni, hogy azt megkapta..." (Szűcs
Márk, Filmpont)
"...Lengyel Tamás és Jordán Adél is
természetesen, manírok nélkül hozza a szerepét – ellentétben a
külföldről hazatérő, magyar nyelven kissé színtelenül, élettelenül
játszó Osvárt Andreával..."
(Soós Tamás, Revizoronline)
"...a kétségtelenül nagyon profin megcsinált film csak igen-igen korlátozott
szemszögből mondható eredetinek. Még az sem, hogy inkább két évtizeddel
ezelőtti sablonokat és stílust követ – aki kedveli az ilyen stílusú
szerelmi háromszöges, osztályban kavarós, harmincasok problémáival
foglalkozó romantikus vígjátékokat, az ezt is kajolni fogja..." (Pásztor Balázs, Filmtekercs)
"...A poén egyébként meglepően sok, a nézőteret legtöbbször mégis csak
udvarias röhörészés töltötte meg. De az legalább többé-kevésbé
folyamatos volt, ahogy a film lendülete is rendben van, nincsenek
üresjáratok, és szerencsére nincsenek nagyjelenetek se, így kevesebb a
felsülés esélye. Langyos középtempóban evickélünk..." (Farkas Péter, Filmtett)
"...Tény, hogy a Megdönteni Hajnal Tímeát a legelcsépeltebb amerikai
vígjátéksablonokból építkezik. De pont az a jó benne, hogy ezt
egyáltalán nem olyan görcsösen teszi, mint ahogy azt az elmúlt tíz év
csapnivaló hazai filmtermésében láthattuk az S.O.S. szerelem!-től az
Álom.netig...." (Szűcs Gyula, Index)
"...Veszélyes terepen lavíroz a Megdönteni Hajnal Tímeát. Az
alapötlet vékonyka, Osvárt Andrea személyében pedig bevállal egy olyan
magyar színésznőt, aki mutatós és kedves lény, de akinél
természetellenesebben nő még nem beszélt filmvásznon..." (Mesterházy Lili, Origo)
(fotók: Intercom)