.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , » Gallusz Niki: Tisztában vagyok vele, mit tudok

Gallusz Niki: Tisztában vagyok vele, mit tudok

Written By Tamas on 2013. augusztus 10. | 11:12



Gallusz Nikolett életét lassan filmre is vihetné egy leleményes rendező. A színésznő gyermekkorában Japánban, Ausztráliában, és Kanadában élt, mindenhonnan kedves emlékeket őriz a szívében.

- Ahogy helyet foglaltunk a kávézóban, szemrevételezted a körülöttünk ülőket. Fontos számodra, hogy ki milyen ruhát visel?
- Szeretném azt mondani, hogy lényegtelen, de közben nagyon fontos a megjelenés, mert rejtett üzenetet hordoznak a külsőségek. Titkon szépség- fetisiszta vagyok. Van bennem egy kép arról, hogy mit találok szépnek. A tehetséget és a lelki erőt, ami kisugárzik, észreveszem, persze néha engem is be lehet csapni, de általában nem csal a megérzésem. A férfiakon is imádom a jópofa kiegészítőket, a színeket, és a kényelmes, laza cuccokat. Nagyon kényes vagyok a cipőkre. A hegyes orrú western csizmák lelomboznak, ezzel szemben a bakancsok, a kerek orrú, varrott lábbelik, és a tornacipők tetszenek. 
- A jelmezeidbe, és a színpadi megjelenésed megtervezésébe is beleszólsz?
- Igen, többé- kevésbé mindenről, ami velem kapcsolatos, kialakult elképzelésem van, ami egy darabig elősegíti. Ez néha nehezíti is a munkát, hiszen muszáj kompromisszumot kötni az alkotó társakkal. Erős vízióim vannak arról, hogy miben, és hogyan érzem jól magam. A csodabogarak így vannak ezzel 
- A gyermekkorodat részben Japánban, és Ausztráliában töltötted. Milyen emlékek maradtak meg abból az időszakból?
- Japánban tapasztaltam meg először, hogy milyen harmonikusan élni, és olyan iskolába járni, ahol odafigyelnek ám. Nem az volt a legnagyobb sokk, hogy más kultúrába kerültem, hanem, hogy egyénre szabott pedagógiai rendszerben tanítottak. Három hét leforgása alatt rossztanulóból varázsütésre kiváló diák lettem, a lustaságot és érdektelenséget felváltotta valami egészen más. Pedig nem én változtam, csak hirtelen bekerültem egy szeretetteljes, odafigyelő környezetbe. Egyszer csak volt lehetőség és figyelem arra, hogy kiteljesedhessek. Ez nem csak az iskolai teljesítményemet határozta meg, hanem az életkedvemet is. Előnyt kovácsoltak az adottságaimból és ez erőt adott a fejlődéshez. Ott a Pippin című musicalben táncoltam kamaszként. Ahogy megérkeztünk Japánba, azonnal jelentkeztem a meghallgatásra, és két hét múlva már próbáltam is a csapattal. Egy leánygimnáziumba jártam, és emlékszem, hogy nagyon messzire, a fiúk iskolájába kellett járnom próbákra. Ausztráliában egy speciális művészeti iskolába járhattam, én választhattam meg a tárgyakat. Kortárs táncot, éneklést, drámát is tanultam. 
- Művész családból származol, apukád zongorista, édesanyád pedig énekesnőként dolgozott sokáig. A mamád hatással volt arra, hogy hogyan énekelj?
- Ő egészen másképp képzelte az éneklésemet, mint én. Neki olyan emberfeletti, operaénekesi orgánuma van, hogy ha elkurjantja magát, beleremeg a ház. Sokáig gátlásos is voltam emiatt, hogy nekem soha nem lesz olyan. Azt éreztem, van bennem egyfajta belső hang, amely nagyon szeretne kijönni, csak mindenféle görcs, gátlás útját állja. Mikor felvettek a Színművészetire, azért már hallatszott, hogy odavaló vagyok, de tudom, az első két évben visszafogott voltam, és nem igazán teljesítettem. Harmadikban viszont bekeményítettem. Úgy döntöttem, hogy csak az építő jellegű kritikát fogadom be. Száz százalékig úgy fogom tenni a dolgom, ahogy jónak érzem. Érzelemből. És láss csodát, onnantól többen is úgy látták, jó, amit csinálok. Azóta próbálok mindig belülre figyelni. 
- Fel tudod idézni, a legelső előadást, amiben színpadra álltál?
- Életem első szakaszában főleg táncoltam. A mozgás és a zene egészen pici koromtól természetes volt számomra. Édesanyám balettozott kiskorában, és szerette volna, ha folytatom azt a vonalat. Így is lett. A balettiskolával nagyon sokat jártunk fellépni, és azok alatt az évek alatt tapasztaltam meg, hogy milyen fantasztikus dolog a színpadi lét. Ennek köszönhetem, hogy ma nincs lámpalázam, ha egy darabban táncolnom kell. Színészileg az első feladatot Ausztráliában, a Man Of Steel című musicalben kaptam. Olga, a gonosz orosz nő szerepét énekeltem, és játszottam, aki szerelmes Superman-be. Óriási revü számaim voltak, nagyon élveztem. Tizenhat éves voltam akkor, és emlékszem, iskolai körben nagy sikerem volt, az európai akcentusom miatt még hiteles is voltam orosznak. Itthon a Koldusopera, és a  Cabaret című darabokban játszottam először.
- Van olyan színész, aki hatással volt a pályádra?
- Tíz éves lehettem, amikor láttam a tévében A muzsika hangját, és elbűvölt Julie Andrews alakítása. Szinte mellbe vágott a felismerés, hogy én ezt szeretném csinálni. Persze, akkor még fogalmam sem volt róla, hogy ez a musical. Tulajdonképpen mindig a nagyon erős, és karizmatikus nők adtak erőt nekem. Sophia Loren alakítása az Egy asszony meg a lánya című filmben például nagy hatással volt, és van rám a mai napig. Brigitte Bardot, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Shirley MacLaine voltak számomra az etalonok, akiktől megőrültem. Később bedőltem ezeknek a férfias, energikus asszonyoknak, mint Madonna, vagy Tina Turner. Manapság a filmszínésznőket figyelem. Például Cate Blanchett minden filmjét megnézem, annyira szeretem az egyéniségét. Az Amelie csodálatos élete, és a Szeress, ha mersz című francia filmekért is rajongok. Itthon, aki mindig is hitt bennem, az első pillanatoktól, az Földessy Margit. Tőle sokat tanultam, de a Szinglik éjszakája óta Sas Tamás, a rendező barátsága is pozitív irányba lendítette a színészetemet.
- Nyaralásra jut időd idén?
- Mi a színházban mesterséges környezetben élünk, ezért nagyon vágyom a természet közelségére, valósággal beszívom a Nap energiáját. Imádom a levegőt, és kerülöm a tömeget. A nyarat olvasással szeretném tölteni. Nem tudom félretenni a könyvet, majd újrakezdeni. Vagy nagyon aktív vagyok, vagy teljesen „relax üzemmódba” helyezem magam. Rendszeresen jógázom, szinte leírhatatlan ennek a mozgásnak, és szellemiségnek a jótékony hatása. Erőnléti gyakorlatok, relaxáció, meditáció, minden, amire szükségem van ahhoz, hogy teljes életet éljek.
- Nagy baráti köröd van?
- Nagy haveri kör után nem áhítozom, bár első találkozáskor közvetlen vagyok, és barátságos, mégis nehezen alakítok ki mély kapcsolatokat. Talán a pályám miatt is van mindez, hisz mindig a magam útját kell járnom, és ez azért elszigetel. Nem könnyű kötődni, ha mindig csak magamra számíthatok. Az igazság az, hogy gyerekkoromban is nehezen is fogadtak be, nem vagyok az a beépülős típus, aki elvan, mint a befőtt a társaságban. Vagy szerettek, vagy nem, de a tény, hogy a fiúk sokszor nagyon vonzódtak hozzám, és ez a nőket irritálta. Rájöttem, jobb a békesség, megelégszem pár igazán őszinte baráttal.
- De nekem úgy tűnik, hogy te szereted is önállóan elérni a céljaidat.
- Arra vagyok a leginkább büszke –de szelíden, nem pejoratívan- , hogy független, önálló vagyok. A félreértések elkerülése végett; aki ismer, tudja- nem vagyok sem munkamániás, sem betegesen maximalista. Nekem ahhoz, hogy tisztán és őszintén élhessek, sokat kell dolgoznom.
- Ehhez viszont nagy adag önfegyelem is kell…
- Kell valami rend, hogy ne ússzam el. Különben túlságosan befolyásolható lennék. Érzelmileg. Én nem olyan rég tanultam csak meg, hogy nem kell minden pillanatban, mindenkinek megfelelni. Korábban, ha például rossz voltam egy jelenetben – mert ilyen mindenkivel megesik –, teljesen kétségbeestem. Ma már csak mosolygok, és azt mondom, holnap jó leszek. Írtak rólam olyanokat is, hogy nem tudok énekelni. Nem érdekelt. Mert már pontosan tisztában vagyok vele, mit tudok. De a lényeg akkor is az, hogy őszintén, és a tőlem telhető legjobb módon éljem az életem.
- Az őszinteség mindig előnyökkel járt az életedben?
- Ez neveltetésfüggő dolog. Olyan közösségben nőttem fel, ahol nem hazudoztunk egymásnak. Bekerültem a felnőtt világba, és rádöbbentem, hogy az emberek csúsztatnak, ferdítenek, eltitkolnak dolgokat félelemből vagy komplexusok miatt. Sok időt töltöttem külföldön, főleg a tinédzser éveimet, ahol a pedagógusok arra törekedtek, hogy minél kevesebb félelem és görcs legyen a gyerekekben. Ezt egy dologgal lehet elérni: hogy az ember tényleg kimondja, mi a fene van. Egy nagyon kedves színésznő barátnőm kérdezte: miért meséled el az újságíróknak, hogy milyen megrázkódtatások értek a múltban? Valóban voltak kemény időszakok, amiket gyerekként át kellett élnem. Ezek ma is elkísérnek, nem múlnak el a fájdalmak, legfeljebb levontam a tanulságot, és átértékeltem a történteket. Az kellene, hogy a magyar emberek megértsék: nem azért mondok igazat, hogy a másik megtudja, mi van velem, hanem hogy ne okozzak magamnak belső zavarokat. Ha kimondom ezeket a dolgokat, valahogy jobban megoldódnak. Azt vettem észre, hogy ez működik. 
- És hogy állsz az álmokkal?
- Jó, ha valaki követ valamiféle víziót és van elképzelése az életéről. De nem szabad elkeseredni, ha nem sikerül, mert az álom nem tökéletesen úgy válik valósággá, mint ahogyan mi azt elképzeltük. Fontos, hogy elfogadjuk, és felismerjük az élet adta lehetőségeket, a realitást, de az igazi erőt szerintem a reményből és a hitből nyeri az ember. Tudom, hogy nem újdonság, de a legjobb irányba a szeretet vezethet minket. Ha képesek vagyunk adni, akkor csodálatos dolgok fognak történni az életünkben. Ez számomra már bizonyosság.
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger