.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , » Kozma Orsi: Élvezem a változatosságot!

Kozma Orsi: Élvezem a változatosságot!

Written By Tamas on 2013. május 6. | 19:17

Hazánk egyik legtehetségesebb, és legsokoldalúbb énekesnője, Kozma Orsi hamarosan anyai örömök elé néz, de előbb még még meglepte a rajongóit egy bombasztikus új albummal. A Vulkán már kapható az üzletekben! 

- Közel hat év után jelent meg a harmadik szólólemezed -s bár közben is kaptunk tőled albumot, miért kellett ennyit várnunk?
- Valahogy így alakult, közben felpörgött a Jazz Quartetem, és a sok -sok dalkezdemény még nem állt össze, majd két évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennem és Szakos Krisztiánban -évek óta ő a dalszerzőm, hogy most már van mondanivalónk, vannak ötleteink, szeretnénk új hangzással kísérletezni.

- Ha valaki, akkor te végképp nem vagy egyetlen skatulyába sem belegyömöszölhető. Mi alapján döntöd el, hogy éppen milyen műfajjal foglalkozz?
- Az élet hozta így, szeretem a kihívásokat, és szerencsés vagyok, hogy különböző műfajokban, különböző emberekkel, alkotókkal dolgozhattam, dolgozhatok együtt. Élvezem a változatosságot! Mint a színész, aki hol drámát, hol vígjátékot játszhat.

- Hogyan kell elképzelni a munkát Szakos Krisztiánnal? Voltak harcaitok a dalok születése közben, vagy ennyire jól ért ő "kozmaorsiul"? Enged beleszólást a nóták megírásába?
- Krisztiánnal már 2005 óta együtt dolgozunk. Nekem nagyon tetszenek a versei, a zenei világa, sok közös kedvencünk van, hasonló az ízlésünk, például a Nine Inch Nails-ért való rajongásunk, vagy a József Attila iránti tiszteletünk is. Enged ő is beleszólást, hozok én is ötleteket, de van, amikor nagyon határozott elképzelései vannak, és nem enged a 48-ból. Voltak harcok, viták, de ez visz előre, szerintem. Megszállottan dolgozik, nem eszik, nem iszik munka közben... Én szeretem az ilyen feszített tempót, szerintem jól működünk együtt, kiegészítjük egymást.

- Nagyon bírom benned, hogy a bulvársajtó kizárásával is jelen tudsz maradni a köztudatban, és nem kell eladnod a lelked azért, hogy legyenek fellépéseid. Van itt valami nagy titok a háttérben, vagy te vagy az élő példa arra, hogy elég, ha valaki tehetséges?
- Köszönöm a bókot, bár azért néha megjelenek a bulvárban is, viszont valahogy mindig úgy alakult, hogy normális cikkek születtek belőle, megtaláltuk a közös hangot egymással. Többnyire akkor vagyok jelen, ha van mögöttem zenei produktum.

- Az Óceán klipjében a híres, és elismert balett művész, Bajári Levente a partered. Hogyan találtatok egymásra?
- Leventét szegről-végről ismertem már, láttam táncolni, és amikor az Óceán kliphez készült a sztori, akkor úgy éreztem, hogy ha lesz benne egy táncos, aki nemcsak egy táncost, hanem a férfit is megtestesíti, Levente lesz az. Nagy szerencsénkre azonnal igent mondott, nagyon lelkes volt, kreatív, még az Operába is behívott, átnéztünk egy-két mozgást. Neki is ez volt élete első klipje, mint anno Gáspár Sándor színművésznek az Igazi szerep című klipemben.

- A Vulkán borítójáról az eddigi csajos-lázadón-elvont Kozma Orsi helyett egy szívdöglesztő vamp tekint ránk. A magánéleted alakulásának köszönhető a változás, vagy egyszerűen vágytál a stílusváltásra?
- Ez az új stílus belülről jön, változom szerencsére. A magánéletem, a környező világ, a dolgok, amik foglalkoztatnak, mind- mind hatással vannak rám, rezonálok rájuk. Ráadásul találkoztam pár évvel ezelőtt egy rendkívül tehetséges fotóssal, Baráti Vincével, akinek nem csak jó szeme, de ragyogó ízlése is van. Ráérzett arra, ami most bennem van, ami vagyok. Az arculat mind az ő munkáját dicséri.

- Ha már a magánéletnél tartunk, mennyiben változtatta meg az új album dalszövegeit a lányaid érkezése?
- Az albumot már két éve tervezgetjük Krisszel, és hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vettek új irányt az addigi elképzeléseink. Itt van mindjárt az Anyatej című dal: szívbemarkoló, őszinte, néhol nyers. Amikor a szöveget olvastam, meghatódtam. Krisz azzal a megjegyzéssel küldte át: "vigyázat, erős szöveg!" -benne van minden, ami egy anyát foglalkoztathat; az aggodalmai, kétségei, vágyai, kíváncsisága, és persze megszólal a gyerek is, hiszen ez a világ teljesen új neki, és érdeklődően tekint a jövőbe.

- Május 28-án lesz a Magyar Rádióban egy különleges koncerted, melyet a hallgatók is többször élvezhetnek majd a készülékek előtt ülve. Hogyan készülsz erre az alkalomra, mennyiben lesz más, a többi koncertedhez képest?
- Régen nem játszottunk már, és a zenekar is részben megújult. Ráadásul a lemezhez képest akusztikusabb formában adjuk elő a dalokat, amitől egyik-másik dal teljesen új stílust, mondanivalót kap, nagyon élvezem a próbákat, izgulok is, de jó lesz újra énekelni a régi dalok közül is párat. A koncerten az új lemez szinte minden dalát előadjuk, a doboknál Benedek Tamás, basszusgitárnál Fehérvári Attila, zongorázik Bubenyák Zoltán, gitár és vokál: Szakos Krisztián, és persze én énekelek. Szeretnék majd a jövőben a zenekarral minél többet játszani.

- Egyik "előző életedben" erősen jelen volt a musical is. Számíthatunk még arra, hogy visszatérsz ehhez a műfajhoz is?
- Jó lenne visszatérni a színházhoz, legutóbb Vajdai Vili keresett meg, azt hiszem egy éve, de aztán nem volt rá időm, és nem tudtam vállalni. Az a baj, hogy egyre távolabb kerülök tőle, de még mindig izgatottságot érzek, ha szóba kerül, vagy ha valaki gondol rám. Tény, hogy kiestem abból a körből, és én sem nagyon tettem azért, hogy visszakerüljek, illetve más feladataim voltak.

- Talán korai a kérdés, de mit várhatunk tőled a babázásból visszatérvén?
- Jó kérdés, még én sem tudom. Biztos, hogy nem fogok hanyatt-homlok visszarohanni a színpadra, hagyok időt magunknak a gyerekeimmel, a férjemmel, illetve tudom, hogy vannak olyan munkák, amik megvárnak, ez azért számomra is megnyugtató. Lehet, hogy már decemberben újra énekelni fogok, vagy ha lesz olyan felkérés, akkor felbukkanok, de nem tervezek rögtön az országos turnét. Viszont januártól már vannak fix dolgok, és remélem, lesz elég erőm a két pici mellett megszervezni az életemet, és helytállni. Rengeteg tervem, ötletem van még. És az is biztos, hogy a gyerekeim lesznek a legnagyobb inspiráció számomra!

A VULKÁN CÍMŰ ALBUM MEGRENDELHETŐ A KOZMAORSIMUSIC@GMAIL.COM CÍMEN!
fotók: Baráti Vince 

 
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger