.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , , , » Kedvenceink karácsonyi emlékei

Kedvenceink karácsonyi emlékei

Written By Tamas on 2012. december 24. | 12:31

Bizony, ők is voltak kislányok, s lettek feleségek, anyák... Színésznőink, énekesnőink életében is vannak emlékezetes karácsonyok. Hernádi Juditot, Papadimitriu Athinát, Malek Andreát, Siménfalvy Ágotát és Auth Csillát faggattam az ünnepekről, és az emlékekről...

Hernádi Judit: – Már október végén megveszem az ajándékokat. Amíg nem találom ki a fő csapásvonalat, addig kicsit ideges vagyok. Észreveszek valamit, és akkor szeretném a barátaimat megismertetni azzal a dologgal. Nagyon régóta nincs karácsonyfánk, mert a lányom siratta őket, és én magam is mélyen együtt éreztem vele, utáltam, hogy haldoklik valami a lakásban. Vettünk egy műanyagot, azt hol feldíszítjük, hol nem. Egy új tendencia indult be. Mivel a családok szétzilálódtak, egy kedves dzsemborizás lett a karácsonyból. Már néhány éve úgy zajlik, hogy meglátogatjuk apukámat, beszélgetünk kicsit a lányommal kettesben, aztán elindulunk a barátokhoz. Nem ülünk otthon, és nézünk szomorúan magunk elé. Én ezt nagyon élvezem. Tíz-tizenkét évig mindent én csináltam, az egész család nálam gyűlt össze, ahhoz képest ez isteni helyzet. Ha tőlem kérdezné egy karácsonyi angyal, hogy mi a vágyam, azt felelném: utazni szeretnék. Mennék Kínába, Mexikóba, Peruba még egyszer, Japánba, Vietnamba.

Papadimitriu Athina: - Kiskoromban a Műjégpálya mellett laktunk, és az volt a szokásunk, hogy 24- én elmentünk, korizni. Mire visszaértünk már állt a fa. Semmi ajándék nem múlta felül azt az érzést, amikor a hidegtől a merev lábujjaimat nyújtóztattam a radiátoron, és közben áradt az orromba a lucfenyő illata. Azóta sem vagyok hajlandó drága fát venni, ragaszkodom a luchoz. Sajnos már sem a szüleim, sem a testvérem nem lehet velem, ezért teljesen rám hárul a készülődés.
A három lányomtól aztán halmozottan kapom vissza a szeretetet. Próbálunk magunk gyártani ajándékot, vigyázok arra, hogy ne kerüljön sokba, inkább eszmei értéke legyen. Mindig olyat kapnak a gyerekek, amire egyébként is szükségük van. Kiskorukban sem írtak levelet a Jézuskának, mert ha egy anya nem tudja, hogy mi kell a gyereknek, ott már komoly gond van.


Malek Andrea: – A legmélyebben az a karácsony él bennem, amikor már felnőttként újra visszatértem a szülői házba, és a szüleimmel, a keresztanyámmal, a testvéremmel, a gyerekeimmel együtt csak álltunk a fa előtt, és potyogott a könnyünk. A másik szép emlékem már az egyik gyermekemnek köszönhető. Az akkor négyéves kicsi fiam, felfogva, hogy valahogy itt mindenki mindenkinek ad ajándékot, húsz percre eltűnt az emeleten, ami tetszett neki, becsomagolta írólapba, berakta a kisbőröndjébe, lehozta, és közöttünk ő is kiosztotta. Idén már a kicsi lányom is felfogja, hogy miféle nyüzsgés készülődik, ő is érdeklődve figyeli a történéseket, és a kivilágított város díszeit.

Siménfalvy Ágota:  - Az egyik legkedvesebb karácsonyi ajándék, amit kaptam, az a két kiscicám. Néhány éve egy kedves barátnőm lepett meg velük. Az ő udvarában születtek a kis állatok, és mivel tudta, hogy szeretnék én is cicákat, ezért kettőt megkaptam a fa alá. Nem panaszkodhatom, meghálálják a szeretetet, és bár kevés időt töltök otthon, nem rosszalkodnak. Karácsonykor általában az utolsó pillanatig dolgozom, hiszen ilyenkor játsszuk a gyerek előadásokat, és fellépésből is több van. Ezért otthon csak egy jelzés értékű fát állítok, de az anyukámnál díszítünk egy nagyobbat. A gyermekkoromból felrémlő fákhoz képest ezek már jóval letisztultabbak, egyszerűbbek.

Auth Csilla: – Megmondom őszintén, ha mégoly szomorú is: nem vagyok karácsony-„fan”, de egy gyerekkori élményemet hadd meséljem el. Bár ebből erősen kiviláglik, hogy nem ebben a században születtem, de mindegy. Szóval, színes tévét kértem karácsonyra. (Bizony, volt még olyan család akkoriban, ahol az újszülött 4D-s DVD-felvételét nem tudták még otthon lejátszani. Jelzem, még 4D-s felvétel sem volt. Még 3D-s sem. 2D-s talán volt már. De 1D-s biztosan…) Szenteste készülődés, a szüleim mindig rettenetesen odavannak ilyenkor, Csilla tör elsőként a feldíszített fához, körbenéz. A Jézuska gazdagabb, mint valaha: a szoba telis-tele ajándékokkal, szebbnél szebb csomagokkal, a szüleim arca ragyog, várják a felhőtlen öröm megnyilvánulását, de csak ennyit kapnak: „Hááát, színes tévét nem hozott…”


Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger