Udvaros Dorottya hangját nemcsak színházi előadások, hanem filmszinkronok vagy hangoskönyvek is őrzik, de énekesnőként sem ismeretlen számunkra. A pontosan harminc évvel ezelőtt megjelent Udvaros–Dés–Bereményi trió által jegyezett Átutazó című album a mai napig a vájt fülűek egyik kedvenc anyaga, 2008-ban pedig a Férfi és Nő című lemezen hallhattuk énekelni, amelyet hét Kossuth-díjas művész neve fémjelzett.
Hamarosan megjelenő Majdnem valaki című albumán a mély tartalommal és érzelmekkel rendelkező Bereményi-szövegek Hrutka Róbert zenei világában szólalnak meg, Udvaros Dorottya kivételesen magas színvonalú művészi tolmácsolásában. Hrutka Róbert felkérése nem volt véletlen: egyéni zeneszerzői stílusát és az elmúlt közel harminc évben szerzett zenei tapasztalatát a művésznő már egy Cseh Tamás-emlékkoncert kapcsán megismerhette.
A lemez dalai nagyrészt 2015-ben születtek. Udvaros Dorottya számára fontos volt, hogy a szerzők a munka során előre hallották a hangját, a számok kifejezetten neki íródtak. Bereményi Géza ráadásul három-négy percben képes olyan sűrítményt alkotni, amiben egy egész élet benne van. „Egymás után jöttek a zenei- és szövegtémák: mi lenne, ha egy anya várná a fiát a Nyugati pályaudvaron, aztán egy történész elemezné a korai XXI. századot. Majd érkezne valaki, aki rájön arra, hogy ha ő gondolkodik, akkor nincsen. Másvalaki – egy nő – leostobázná a férfiakat, és tudná a receptet, mitől bolondulnak meg a nők; újabb valaki szerelmet vallana a Bizonytalanságnak. Valaki eldalolná tizenegynéhány sorban az egész életét; majd fel kéne mutatnia Shakespeare nagyon gyatra önazonosságának kórlapját, ráadásul azt is, hogyan sajátítja ki kegyetlenül egymást a nő meg a férfi” – mesélte a dalszövegek születése kapcsán Bereményi Géza.
Az október 20-i lemezbemutató helyszínéül Udvaros Dorottya nem véletlenül választotta a Müpát, hiszen az Átutazó és a Férfi és Nő című albumok zenei anyagát is hallhatta már itt a közönség.