1910-ben a Vígszínházban mutatták be ezt a bravúros társalgási és
félreértés-vígjátékot, a főszerepekben olyan kiválóságokkal, mint
Varsányi Irén, Csortos Gyula és Szerémy Zoltán. Molnár ekkor már
egyáltalán nem ismeretlen pályakezdő, de kétségtelen, hogy A testőr
sikere nagyban hozzájárult későbbi páratlan karrierjéhez. S ez nem is
csoda, mert ebben a darabban Molnár minden olyan erényét megcsillantja,
amiért igazán szeretjük: frappáns cselekményszövés, pompás dialógusok,
remek karakterek, összehasonlíthatatlan humor
és emberismeret. A testőr mindezek fölött ízig-vérig „színházi darab” – minden mondatából Molnár színház iránti rajongása sugárzik.
és emberismeret. A testőr mindezek fölött ízig-vérig „színházi darab” – minden mondatából Molnár színház iránti rajongása sugárzik.
Az ünnepelt színész
házaspár szalonjában vagyunk. A férj, az országos hírű Színész
barátjának, a Kritikusnak arról panaszkodik, hogy félti a házasságát;
fél év nász után talán már meg is unta őt a felesége, a Színésznő – sőt,
lehet, hogy az asszony már ki is szeretett belőle. Ilyenkor egy
férfinek lépnie kell: vissza kell hódítania a feleségét. A Színész erre
egy kissé bizarr, de hibátlannak tűnő ötletet talál ki: testőrnek
öltözik, s így, a katonatiszt személyében kezd el udvarolni a saját
nejének, illetve megpróbálja zavarba hozni, hűtlenségen kapni. El is
kezdődik a nagy visszaszerző hadművelet, ám – ahogy az Molnárnál lenni
szokott – nem egészen úgy alakulnak a dolgok, ahogy a Színész és a nézők
sejtik...
A testőr
sziporkázó komédia, a legsikeresebb magyar drámaírótól. A Pestiben
parádés szereposztásban látható: Kern Andrással, valamint Eszenyi
Enikővel és Stohl Andrással, akik most először játszanak együtt.
Bemutató: 2015. március 7.