Makk Károly, a 88 esztendős, Kossuth-díjas filmrendező Szeretni kell címmel írta meg visszaemlékezéseit.
A Kossuth kiadó így ajánlja a kötetet:
"Ebben a könyvben minden mondatát hallani is fogjuk. Halljuk a hangját,
halljuk, amikor felemel és amikor elenged egy "Makk-os" szó- vagy
mondatfordulatot. Miközben olvassuk őt, és halljuk a hangját, arra
gondolunk, hogy vajon az, aki soha nem hallhatta őt, mit ért meg ezekből
az élettörténetekből - a hangja nélkül. Történet marad-e a történet
akkor, ha csak olvassuk? Vagy történetté akkor lesz, amikor látjuk, és
halljuk is?
Az, aki nem ismeri sem őt, sem azt a világot, a kommunistát meg a szabadot, ami neki adatott, vajon mennyit ért meg az ő civakodós, szeretetteljes és rafinált, de mindig sikerre - nem pusztán az eredményre, hanem a maradandóra - törekvő küzdelmeiből?
Meghagytuk a beszélt nyelv stílusát olyankor, amikor professzionális "magyartalanságot" tartalmaz. Például: "kaptak egy telefont", "meglehetős energiával", "gikszert kapva'" (gellert kapva helyett), "mint az óramutató, úgy szedi a lábát", "kiforrt a tej a munka tüzén" (Dajka Margittal mondatja), "csinál egy neszkávét"... Következetesen parkírozást mond parkolás helyett - naná, ezt is jól hallja, aki akarja. "Élből lelövi a három medvét." "A Radeczky-induló fél lábbal még benne volt a pakliban." "Nem tolakodva, de volt egy kis tumultus..."
Micsoda tartalmas ritmusok! Nem javítottuk, mert így beszélünk. Teremtünk életet.
Az, aki nem ismeri sem őt, sem azt a világot, a kommunistát meg a szabadot, ami neki adatott, vajon mennyit ért meg az ő civakodós, szeretetteljes és rafinált, de mindig sikerre - nem pusztán az eredményre, hanem a maradandóra - törekvő küzdelmeiből?
Meghagytuk a beszélt nyelv stílusát olyankor, amikor professzionális "magyartalanságot" tartalmaz. Például: "kaptak egy telefont", "meglehetős energiával", "gikszert kapva'" (gellert kapva helyett), "mint az óramutató, úgy szedi a lábát", "kiforrt a tej a munka tüzén" (Dajka Margittal mondatja), "csinál egy neszkávét"... Következetesen parkírozást mond parkolás helyett - naná, ezt is jól hallja, aki akarja. "Élből lelövi a három medvét." "A Radeczky-induló fél lábbal még benne volt a pakliban." "Nem tolakodva, de volt egy kis tumultus..."
Micsoda tartalmas ritmusok! Nem javítottuk, mert így beszélünk. Teremtünk életet.
Bárdos András és Rényi Ádám A Fantomtól a Mamma Mia!-ig című közös kötete a Madách Színház kulisszái mögé enged bepillantást.
Nagy utat járt be a Madách Színház tíz év alatt. Zenés színházzá lett,
Európa-szerte ismert és elismert előadásokkal a musical világ legnagyobb
sikereivel. Nem volt egyszerű az út, és még koránt sem ért véget. A
megbocsátó félmosolyoktól vagy éppen a sok összevont ítészi szemöldöktől
a vitathatatlan sikerig, a művész színháztól a West End színvonalig.
Az Olvasó a titkok könyvét tartja a kezében. A közönséggel közösen átélt
emlékekét, és mindeddig titokban tartott, személyes emlékekét.
Újra láthatja, és átélheti mindazt, amit Nézőként átélt, megismerheti a díszletek mögötti világot, amit eddig nem láthatott.
A Madách Színház megmutatja sikereit és nehézségeit, az öröm és a fájdalom könnyeit, nagy pillanatait és dolgos hétköznapjait - a titkok könyvében.
Újra láthatja, és átélheti mindazt, amit Nézőként átélt, megismerheti a díszletek mögötti világot, amit eddig nem láthatott.
A Madách Színház megmutatja sikereit és nehézségeit, az öröm és a fájdalom könnyeit, nagy pillanatait és dolgos hétköznapjait - a titkok könyvében.