.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , » Kóti Árpádot választották a Nemzet Színészei közé

Kóti Árpádot választották a Nemzet Színészei közé

Written By Tamas on 2014. december 13. | 13:39

Kóti Árpádot, a debreceni Csokonai Nemzeti Színház művészét a november 7-én elhunyt Gera Zoltán helyére választották a Nemzet Színészének.

Kóti Árpád 1934-ben Bucsán született. A színművészeti főiskolán 1958-ban végzett. A Békéscsabai Jókai Színházban mutatkozott be a színpadon 1958-ban, ezt követően 1960-ban az egri, egy évvel később a veszprémi, majd a szolnoki színházhoz szerződött. A debreceni színháznak 1963-tól tagja, címszerepet alakított többek között a Ványa bácsi, a Lear király, a Dundo Maroje és az Én, Károli Gáspár című előadásban. Jelenleg Szabó Magda Régimódi történet (Koporsós), Móricz-Kocsák-Miklós Légy jó mindhalálig (Pósalaky), Heiner Müller Titus Anatómiája, Róma bukása (Marcus Andronicus) című darabjában játszik.

Művészi pályája elismeréseként 1978-ban Jászai Mari-díjat kapott, 1985-ben érdemes művész, 2001-ben kiváló művész lett, 1995-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend kiskeresztjével tüntették ki, 2014-ben pedig Kossuth-díjat kapott több mint öt évtizedes, kimagasló színművészi pályája elismeréseként. Aase-díjas, Csokonai-díjas, 2002-ben a Pécsi Országos Színházi Találkozón a legjobb epizódszereplő díját kapta meg. 

-Nagyon meglepődtem, amikor Törőcsik Mari elmondta a telefonban, hogy én lettem a Nemzet Színésze. El se akartam hinni. Mondtam mindjárt, hogy átmegyek a klinikára és lélegeztető gépre tetetem magam, mert én lettem a családfenntartó. De tréfán kívül, ennyire még nem hatódtam meg soha. -árulta el Kóti Árpád


(forrás: szinhaz.hu, blikk.hu, fotó: MTI, Czeglédi Zsolt)
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger