.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , » Hajós dalszövegei a Radnótiban

Hajós dalszövegei a Radnótiban

Written By Tamas on 2013. március 31. | 12:26

A Radnóti Színház áprilisban mutatja be Nényei Pál fiatal drámaíró Mozgófénykép című darabját, Göttinger Pál rendezésében. A zenés filmvégjáték a magyar film hőskorát idézi, de több ez mint stílusbravúr: fordulatos történet ismerős figurákkal, szórakoztató zenés játék és ironikus társadalomkritika együtt.

A két világháború között egy ország adta át magát önfeledten a gombamód szaporodó mozikban játszott andalító szerelmi történeteknek. Pillanatok alatt sztárok születtek: az újonnan feltűnt filmcsillagok milliós rajongótáborral dicsekedhettek.
A Mozgófénykép hősei a kor moziszínészeinek nevét viselik, ki- ki azt, aki egy korabeli filmben játszotta volna. A fordulatok is ismerősek: ifjú, ám sértődékeny szerelmesek, rosszlány jó szívvel, egy régi de soha nem múló szerelmi háromszög a sármőr, a díva és a gazdag gyáros között.
Nényei Pál darabjában a harmincas-negyvenes évek édes- bús filmjeinek atmoszférája jelenik meg: a nyúlszőrkalapok, vikszoló szobalányok, dinsztelt őzgerincek, az egymást csaló sármőrök és dizőzök világa. A békés- boldog zsivajban alig hallatszanak a Horthy- korszak nyomasztó akkordjai.
Egy filmvégjáték korabelinek tűnő slágerekkel, melyek zenéjét Dinyés Dániel, szövegét Hajós András írta.

- Az első pillanatban tudtam, hogy ez „álommunka" lesz -árulta el Hajós András. - Már kiskamaszkoromban imádtam a korszak magyar filmjeit, sztárjait, már akkor is stílusparódiákat fabrikáltam: Jávor-peckesen járkáltam, Latabár-hangon kuplékat énekeltem, vagy éppen Karádyként a rökamiéra omlottam és az elmúlásról búgtam. Ez a gyermekkori révület most munkává érett, ennél nagyobb öröm egy alkotó számára nem lehet. Felnőtt fejjel persze az ember a korszak könnyed felszíne alatti drámát is látni véli. Az előadás alkotói felengedték a színpadra a mélyebb tartalmat is, ettől a játékos feladat igazi kihívássá vált. Azt meg szeretem.

Mozgófénykép
bemutató: 2013. április 21. Radnóti Színház
főszereplők: Szervét Tibor, Petrik Andrea, Kováts Adél, Gazsó György, Szávai Viktória, Rétfalvi Tamás, Bálint András, Adorjáni Bálint, Formán Bálint

(forrás: radnotiszinhaz.hu)
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger