.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , » Gobbi Hilda Szabó néni maradt civilben is

Gobbi Hilda Szabó néni maradt civilben is

Written By Tamas on 2014. szeptember 21. | 18:15

A nyolcvanas évek elején még nagy úrnak számított a rádió! Gondoljunk csak a Szabó család című rádiójáték-sorozatra, mely 48 éven át tartotta izgalomban a rajongókat. 
Gobbi Hilda -Szabó néni alakítója- az alábbi történetet mesélte el 1982-ben:

" - Nem dicsekvésből mondom, de mint Szabó néni egyre népszerűbb leszek, és gyakran kell tapasztalnom, hogy nehéz különválasztani a rádión sugárzott Szabó néni életét az életemtől. Egyszer például vidéken filmeztem, nadrágban szálltam ki az autóból, egyáltalán nem 'Szabó nénisen'. Mégis így szólított meg egy asszony: 'Mondja lelkem, meggyógyult már a veséje?' Értetlenül néztem rá, aztán eszembe jutott, hogy egy régebbi adásban leestem a sámliról, és a szöveg szerint megsérült a vesém...
Egyébként mindig hűségesen, pontosan mondtam a szöveget, csak egyszer kértem változást. Akkor, amikor kőművesek és szerelők dolgoztak lakásom konyhájában. A szerep szerint szidnom kellett volna a Szabó családnál dolgozó szerelőket. Nem kétséges, hogy az én szerelőim magukra vették volna a szidalmakat. Így történt, hogy a Szabó család szerelői dicséretet kaptak tőlem a rádióban. Az egyik dolgozónak nagyon tetszett, hogy a sokat szidott vízvezeték szerelőket én dicsértem, ezért hálás köszönetet mondott, még a falbontás törmelékeit is eltakarította. Azután dedikált képet kért tőlem. Én közöltem vele, hogy a fényképeim a színházi öltözőmben vannak, és megkértem, hogy másnap este látogasson meg a próbán, ott szívesen odaadom neki. Sajnálkozva jelentette ki, hogy nem tud odajönni, mert a Szabó család lesz műsoron, és azt nem hajlandó egy dedikált fénykép miatt kihagyni..."


(forrás: Maszk és toll - a Film Színház Muzsika különszáma, 1982)
Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger